י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגלל לו"ז צפוף

השגחה פרטית: מיליארדר יהודי ניצל מאסון 'הטיטניק'

מיליארדר יהודי פרסם כי הוצעו לו ולבנו לצלול בצוללת שטבעה, אך בשל חששות בטיחות ולו"ז צפוף הוא דחה את ההזמנה. במקום זאת, איש עסקים אחר ובנו בן ה-19, לקחו את המושבים הפנויים, ולבסוף טבעו במצולות

השגחה פרטית: מיליארדר יהודי ניצל מאסון 'הטיטניק'
ג'יי בלום צילום: פייסבוק

יזם הנדל"ן המיליארדר היהודי ג'יי בלום פרסם פוסט בפייסבוק כי הוצעו לו ולבנו שני מושבים בצוללת ה'טיטאן' שירדה לעומק הים כדי לצפות בשרידי האוניה טיטאניק שטבעה ב-1912, אך בשל חששות בטיחות ולוח זמנים צפוף, הוא דחה את ההזמנה. במקום זאת, איש העסקים הפקיסטני שהזאדה דאווד ובנו בן ה-19 סולימאן שהיו בין חמשת האנשים על סיפון הצוללת, תפסו את המושבים הפנויים, ולבסוף נספו.

בלום חשף שמייסד ומנכ"ל חברת הצלילה OceanGate Expeditions, סטוקטון ראש שבעצמו טבע, פנה אליו בפברואר האחרון, והציע לו לצלול במאי. עם זאת, בשל תנאי מזג האוויר, הצלילות נדחו ובסופו של דבר נקבעו מחדש ל-18 ביוני.

בלום סיפר כי הוא חשש בנוגע לבטיחות, בפוסט בפייסבוק הוא כתב "הבעתי דאגות בטיחותיות, וסטוקטון אמר לי, 'למרות שכמובן יש סיכון, זה הרבה יותר בטוח מלטוס במסוק או אפילו צלילה רגילה. לא הייתה אפילו פציעה אחת במשך 35 שנה' אני בטוח שהוא באמת האמין למה שהוא אומר. אבל הוא טעה מאוד", אמר בלום.

בלום אמר שהוא וראש ביקרו בתערוכת הטיטאניק במרץ האחרון, שם דנו באמצעי הצלילה והבטיחות. בלום סיפר, "הוא היה משוכנע לחלוטין שזה בטוח יותר מאשר לחצות את הרחוב". במהלך פגישתם, ראש העניק לבלום במתנה ספר תמונות חתום על ידיו והמומחה הימי פול אנרי נרג'ול, שהיה גם אחד הנוסעים האומללים.

בלום החליט בסופו של דבר שלא להצטרף למשלחת עקב חוסר זמן. בלום פרסם את השיחות שלו עם ראש, שבהם הביע את חששותיו של בנו לגבי הסכנות הפוטנציאליות. ראש הגיב בכך שהציע לערוך שיחת וידאו כדי לדון בדאגותיהם. המיליארדר גם הזכיר כי ראש הציע לו מחיר מוזל של 150,000 דולר עבור מושב ברגע האחרון בטיטאן, בהשוואה לתעריף הרגיל של 250,000 דולר.

בתחילת הדרמה כשהצוללת רק נעלמה, בלום סיפר בהלם בפייסבוק על הזמנתו לצלילה בזמן שהצוללת עדיין היתה חסרה. הוא הביע את תדהמתו "זה מטורף הוזמנתי לצאת לצלילה הזו, אם הייתי מסכים, הייתי אחד מחמשת האנשים על הסיפון כרגע".

ביום חמישי אישרו גורמים רשמיים כי הפסולת שהתגלה ליד הריסות הטיטאניק שייכת לצוללת, וכל חמשת הנוסעים איבדו את חייהם באופן טרגי ב"פיצוץ קטסטרופלי".

הנוסעים שמתו הם מנכ"ל חברת הצוללות OceanGate Expeditions סטוקטון ראש. המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג. פול-אנרי נרז'ולה, מומחה צרפתי לספינות שחקר את הטיטאניק וביקר בעומק הים פעמים רבות. ושני אזרחים פקיסטאנים אב ובנו, שהזאדה וסולימאן דאווד.

זה היה מוות מיידי עבור הצוללנים, שחלקם שילמו 250,000 דולר כל אחד כדי לראות את הספינה טיטאניק המפורסמת ששקועה בקרקעית הים מ-1912.

הצוללת יכולה לקחת חמישה אנשים, הכוללים בדרך כלל נווט, שלושה אורחים ומומחה צוללות. הטיטאניק נמצאת בעומק 3,800 מטר (12,500 רגל) בתחתית האוקיינוס ​​האטלנטי. ההריסות נמצאות במרחק של כ-600 ק"מ מחופי ניופאונדלנד, קנדה.

הטיטאניק הייתה הספינה הגדולה ביותר בתקופתה, היא פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון בריטניה לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים והצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 מתו.

טיטאניק ארה''ב צוללת השגחה פרטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד