כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שמותיהם לא פורסמו

אב ובתו נעצרו בגין שליחת מיליוני דולרים לחמאס

משטרת הולנד עצרה אב ובת על שליחת מיליוני דולרים לחמאס. הצמד חשוד בהעברת 5.4 מיליון דולר לארגון הטרור הפלסטיני. השניים חשודים גם בהשתתפות בארגון פשיעה לגיוס כספים

אב ובתו נעצרו בגין שליחת מיליוני דולרים לחמאס
מחבלי חמאס מובילים טילים צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בלשים הולנדים עצרו אב ובתו על כך ששלחו 5.4 מיליון דולר לארגון הטרור הפלסטיני חמאס תוך הפרה של הסנקציות של האיחוד האירופי, כך מסרה התבעה בהולנד. שמותיהם לא פורסמו בהתאם לחוקי הפרטיות ההולנדיות.

האיש, בן 55, ובתו, בת 25, שניהם מהעיירה, ליידסנדם שליד האג, נעצרו ב-22 ביוני, בחשד ל"מימון בקנה מידה גדול" של חמאס, כך על פי התביעה.

החוקרים מצאו מזומן במהלך חיפושים בבית ובעסק שלהם ברוטרדם, ותפסו סכום גדול של כ-750,000 יורו. התביעה חושדת שהם שלחו את הכסף לקבוצות הקשורות לארגון חמאס, נמסר מהתביעה. "הם חשודים גם בהשתתפות בארגון פשע שמטרתו לתמוך כלכלית בחמאס".

החקירה נפתחה לאחר דיווחים על עסקאות חריגות, ולאחר כתבות בעיתונים על אירוע גיוס כספים באירופה עבור חמאס. "אין נוכחות רשמית של חמאס בהולנד. למרות זאת, ישנם כמה ארגונים פרו-פלסטינים ופרו-עזתיים בהולנד המהווים חוליה חשובה ברשת הבינלאומית שאוספת כסף עבור חמאס", נכתב בתביעה.

חמאס, השולט ברצועת עזה, הוכנס לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי לאחר התקפות הטרור ב-11 בספטמבר 2001 בניו יורק. טרוריסטים מוסלמים הרגו 3000 אמריקאים באסון מגדלי התאומים. ערכאה נמוכה יותר של האיחוד האירופי הוציאה את חמאס מהרשימה ב-2014, אך בית המשפט העליון החזיר אותו ב-2017.

 

ארגון טרור ארגון חמאס הולנד האג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד