כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מפעילים לחץ

סנאטורים קוראים לישראל לאשר לשלוח כיפת ברזל לאוקראינה

הסנאטורים כריס ואן הולן הדמוקרטי ולינדזי גרהאם הרפובליקני פנו לישראל בבקשה לאפשר שליחת כיפת ברזל לאוקראינה. "ישראל צריכה לאפשר לארה"ב לשלוח מערכות כיפת ברזל לאוקראינה"

סנאטורים קוראים לישראל לאשר לשלוח כיפת ברזל לאוקראינה
מערכת כיפת ברזל במודיעין צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שני סנאטורים בכירים קוראים לישראל לאשר לשלוח סוללות כיפת ברזל בבעלות ארה"ב שיוצרו בישראל לאוקראינה. בגלל שהמערכת פותחה בישראל (במימון ארה"ב), עדיין לפי ההסכם ארה"ב צריכה את הסכמת ישראל להעביר את המערכת למדינה שלישית.

הסנאטורים כתבו במכתב: "אנחנו רוצים להבהיר, אנחנו לא מבקשים מישראל להעביר מערכות כיפת ברזל משלה שהן קריטיות לביטחון שלה, אלא לאפשר לארה"ב להעביר את הסוללות שלנו כדי לעזור לתושבי אוקראינה, כל סוללת כיפת ברזל יכולה להגן על שטח של כ-150 קמ"ר. אוקראינה הדגישה את הצורך שלה ביכולות הגנה אוויריות משופרות כדי להגן על אזרחיה ועל שטחה".

המכתב שנוסח על ידי הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם והסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן קובע כי לארה"ב יש כרגע שתי סוללות כיפת ברזל מוכנות לשליחה ומציעים שלפחות אחת מהן תועבר לאוקראינה.

במכתב הם מדגישים כי הם אינם דורשים מישראל בעצמה להעביר סוללות כיפת ברזל לאוקראינה, מאחר שהסוללות בידי ישראל הן "קריטיות לביטחונה", אלא רק לאפשר לארה"ב להעביר את הסוללות שלה. הסנאטורים מתארים במכתב את הסבל של האוכלוסייה האזרחית באוקראינה עקב "הפלישה והפצצה חסרת הבחנה של רוסיה", והוסיפו כי כל סוללת כיפת ברזל יכולה להגן על כ-150 קמ"ר ו"להציל חיים אוקראינים נוספים".

בסוף המכתב, הסנאטורים מצהירים כי אם ישראל לא תאשר את ההעברה, ארה"ב צריכה "לבדוק דרכים אחרות לסייע. הסנאטורים מציינים במכתב כי עד כה, ישראל מנעה מממשל ביידן להתקדם עם ההעברה. גורם ישראלי בכיר אמר ל"הארץ" בתגובה למכתב כי הצעת הסנאטורים אינה מוכרת או מתואמת עם ישראל.

כיפת ברזל ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד