י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מי צורך יותר

הסכנות הטמונות בשתיית אלכוהול שאולי לא ידעתם

לפי נתונים שמחזיק משרד הבריאות, בחודשי הקיץ ובייחוד בחופש הגדול צריכת משקאות אלכוהולים עולה. לכן חשוב להעלות בימים אלה את המודעות לסכנות הטמונות בהנאה של כמה שעות שעשויה לגרום נזק לטווח ארוך ולעיתים בלתי הפיך

הסכנות הטמונות בשתיית אלכוהול שאולי לא ידעתם
שיכור. אילוסטרציה צילום: pixabay

עם בוא הקיץ והחופש הגדול במשרד הבריאות מזכירים כי לשתיית משקאות אלכוהול יש השלכות מסכנות חיים וביניהן, הרעלת אלכוהול. 

הרעלת אלכוהול היא מצב חמור המתרחש כאשר אדם צורך כמות מופרזת של אלכוהול, בדרך כלל תוך פרק זמן קצר. אם בעבר התופעה הייתה נפוצה בעיקר אצל גברים, כיום לצערנו נשים הדביקו את הפער בנתונים והתופעה קיימת כיום באותה מידה גם אצלן.

שתיית משקה אלכוהולי יכולה לגרום לפגיעה בתפקוד המוח, בלבול, פגיעה בכושר שיפוט, אלימות, אימפולסיביות, סחרחורות, אובדן הכרה, דיכוי נשימתי, הקאות, שאיפת קיא, התייבשות, היפותרמיה, דופק לא סדיר ואף נחשבת גורם מסרטן חזק (המשתייך לקבוצת המסרטנים הראשונה). 

איך נמנע מהרעלת אלכוהול? 

▪ הקשיבו לגוף שלכם - היו מודעים לכמות האלכוהול שאתם יכולים להתמודד איתה. חשוב להבין שזה משתנה מאדם לאדם. 

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

▪ שימו לב לקצב השתייה שלכם - הימנעו מצריכה מהירה מדי. שמרו על מרווחי זמן בין המשקאות, הקפידו לאכול משהו כמו זיתים או אבוקדו המכילים שומן המגן מפני נזק לקיבה ושתו מים בין משקאות.

▪ הימנעו משתייה מוגזמת - שתייה מוגזמת בכמות גדולה ובצריכה מהירה מגבירה את הסיכון להרעלת אלכוהול.

▪ לא לערבב שתיית אלכוהול עם חומרים אחרים - שילוב של אלכוהול עם סמים או תרופות מסוימות יכול להגביר את השפעותיו ולהגביר את הסיכון להרעלה.

▪ המנעו משתיית אלכוהול יחד עם משקאות אנרגיה שעלולים להטעות ולהסתיר כאשר מתרחשת הרעלה ולהוסיף עוד נזקים.

משקאות אלכוהולים. אילוסטרציה | צילום: אנספלש.

▪ אם אתם מבחינים במישהו המראה סימנים של הרעלת אלכוהול, כגון: חוסר הכרה, נשימה לא סדירה או התקפים, הישארו לצידו, הציעו לו מים לדילול האלכוהול בדם, לדאוג לאוכל מתוק למנוע נפילת סוכר, במצב של הקאה יש להניח אותו על צידו כדי שלא ייווצר מצב של חנק ואספירציה, פנו מיד לעזרה רפואית. 

קיימים הבדלים בין גברים לנשים: בעוד צריכת משקה אלכוהולי משפיעה שונה על בני אדם, יש להדגיש כי בדרך כלל, לגברים יש עמידות גבוהה יותר לאלכוהול בגלל הבדלים במבנה הגוף ובחילוף החומרים. מסת הגוף הנשית קטנה יותר בהשוואה לגברים, והנזק מתווך באמצעות ההורמונים הנשיים כשהסיכון לפתח סרטן, ובפרט סרטן השד, עולה. 

 

הרעלת אלכוהול משקאות אלכוהוליים משקה אלכוהול משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד