כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מה גורם לכך

האם הויטיליגו מדבק והאם יש לו מרפא

רבבות ישראלים סובלים ממחלת העור ויטיליגו / בהקת. אולם סביר להניח שרבים לא יודעים הרבה מה הגורם לה, האם מדובר במחלה מדבקת והאם היא חשוכת מרפא

האם הויטיליגו מדבק והאם יש לו מרפא
ויטיליגו/בהקת צילום: משרד הבריאות

את מחלת העור ויטיליגו ובשמה העברי "בהקת" אתם מכירים? צעד נוסף בקידום המודעות למחלה הוא הפרכת המיתוסים הנוגעים לה ועוזרים להילחם בסטיגמות ולסייע למתמודדים עימה. משרד הבריאות מרחיב בנושא.

האם ויטילגו מדבק?

לא. ויטיליגו אינו מדבק, ולא ניתן לחלות בה באמצעות מגע פיזי, שיתוף חפצים אישיים או קרבה למישהו עם המחלה.

האם ויטיליגו נגרם מזיהום או היגיינה לקויה?

ויטיליגו נגרמת עקב פעילות מוגברת של מערכת החיסון של הגוף הפוגעת בתאי הפיגמנט של העור. זה לא נגרם על ידי זיהום, היגיינה לקויה, או כל גורם חיצוני, אם כי סטרס נפשי בהחלט יכול לגרום להופעת המחלה.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

האם זה משפיע רק על אנשים כהי עור?

ויטיליגו יכול להופיע אצל אנשים מכל העדות וגווני העור. זה עשוי להיות בולט יותר אצל אנשים עם עור כהה, אבל זה יכול להשפיע על אנשים עם כל צבע עור.

האם ניתן לטפל בויטיליגו?

כיום אין תרופה ידועה לוויטיליגו אבל קיימות אפשרויות טיפול שונות כדי לסייע בניהול המחלה ושיפור מראה העור. טיפולים אלה יכולים לכלול תרופות לטיפול מקומי, טיפול במנורות, התערבויות כירורגיות וטיפולים אחרים. חשוב לציין שיעילות הטיפול יכולה להשתנות מאדם לאדם.

האם ויטיליגו משפיע רק על העור?

עור הגוף הוא המושפע העיקרי, אך ויטיליגו יכול להופיע גם בחלקים אחרים של הגוף, כולל השיער (כתוצאה מאובדן צבע בקרקפת, גבות, ריסים וכו'), ריריות ואפילו העיניים. במקרים מסוימים, ויטיליגו עשוי להיות קשור למחלות פנימיות, כגון בעיות בפעילות בלוטת התריס.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

ההערכות הן ששיעור האנשים עם ויטיליגו בעולם עומד על 1% עד 2%.

בישראל ישנם בין 40 אלף ל־160 אלף אנשים שסובלים מוויטיליגו. מכיוון שהמחלה מופיעה לרוב באזורים חשופים של הגוף, נדמה כי השכיחות שלה גבוהה הרבה יותר מכפי שהיא בפועל.

מחלות עור בהקת ויטיליגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד