כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גם סוג הרכב קובע

כמה כסף המכונית שלנו תפסיד רק על סמך הצבע שלה?

מלך של שמירת ערך: מחקר חדש בארצות הברית בוחן איזה צבע דואג שלא תפסידו כסף • התוצאות מפתיעות: מכוניות בצבעים מסוימים שומרות על ערכן באופן טוב יותר מאחרות

כמה כסף המכונית שלנו תפסיד רק על סמך הצבע שלה?
אופל אסטרה החשמלית - צהוב שומר לך על הערך צילום: אופל

האם אפשר לדעת מראש כמה כסף המכונית שלנו תפסיד רק על סמך הצבע שלה? מחקר חדש אשר מתפרסם בארצות הברית טוען שיש מכוניות בצבעים מסוימים אשר שומרות על ערכן באופן יותר טוב מאחרות.

במחקר, אשר מתפרסם על ידי חברת iseecars האמריקאית נכללו 1.6 מיליון מכוניות משנת 2020 ומעלה אשר הוצעו למכירה מאוגוסט 2022 ועד מאי 2023 והמחקר בדק כמה המכוניות היו שוות לאחר כשנתיים, כלומר כמה ערך הן איבדו. המחקר מתייחס לכמה סוגים שונים של רכבים והתוצאות שלו מפתיעות.

שברולט טריילבלייזר בצהוב: קרדיט שברולט

ראשית, הצבע ששומר הכי טוב על הערך, לפחות בארצות הברית, הוא הצבע הצהוב: רכבים בצבע צהוב איבדו 13.5% מערכם אחרי שנתיים. במקום השני נמצא צבע בז', לאחר שהתגלה שרכבים מודל 2020 בצבע זה איבדו 17.8% מערכם בין אוגוסט 2022 למאי 2023. אחרי צבע בז' השמרני נמצא צבע שמעטים בישראל בכלל יבחרו: רכבים כתומים איבדו 18.4% מערכם ובמקום הרביעי רכבים ירוקים, עם 19.2% איבוד ערך. את המקום החמישי לוקחים רכבים אדומים עם 20.2% איבוד ערך. ומה עם צבעים יותר שמרניים? רכבים לבנים איבדו 21.9% מערכם לדוגמה. רכבים כחולים איבדו 22% מערכם ואילו רכבים אפורים איבדו 22.5% מערכם. לפי המחקר, במקרים מסוימים גם סוג הרכב קובע, כאשר למשל מכוניות ספורט בצבע צהוב הן הכי נחטפות.
ומה עם ישראל? כאן הטעם הוא שמרני יותר.נתונים רשמיים של רשות המיסים אשר מסכמים את שנת 2021 אשר פורסמו לאחרונה חושפים אילו צבעים אוהבים בישראל וכאן בארץ 49% מהמכוניות שנמכרו בשנת 2021 היא שחורות, כסופות או לבנות. 29% היו אפורות. 14% היו שחורות. כמובן שהיקף המכירות לשנת 2021 אינו מלמדנו כמה ערך הרכב ישמור בגלל הצבע שלו, אבל לפחות ניתן לדעת מה הציבור בישראל מעדיף.

 

צבעים צהוב ירוק אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד