כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
במקום העמוק ביותר

המיליארדר ובנו מתו כשניסו לשבור שיא גינס

המיליארדר ובנו שטבעו באסון הצוללת טיטאן רק ביקשו לשבור שיא גינס: לפתור קוביה הונגרית במקום העמוק ביותר. שאלת המימון של כרטיס צלילה באוקיינוס בעלות של כרבע מיליון דולרים לא היוותה מכשול גדול במיוחד

המיליארדר ובנו מתו כשניסו לשבור שיא גינס
קוביה הונגרית צילום: מתוך הסרטון

אחרי שאפסו הסיכוייםו מותם של נוסעי הצוללת 'טיטאן' נקבע באופן רשמי, מספרת אלמנתו של המיליארדר הפקיסטני־בריטי שהזאדה דאווד בן ה־48 ואמו של סולימאן דאווד בן ה־19 שהתלווה אליו למסע בצוללת, מה חיפשו בעלה ובנו במעמקי האוקיינוס.

לדבריה, בנה היה חובב מושבע של הקוביה ההונגרית, ונהג לעסוק רבות בפתרון הקוביה. בתקופה האחרונה החל לקנן בו הרצון לפתור את הקוביה באופן שיכניס אותו לספר השיאים של גינס, ולאחר שהבין שהוא כנראה לא יוכל לפתור אותה בזמן הקצר ביותר בעולם, בחר הבן בשיטה קלה יותר ויקרה הרבה הרבה יותר, כדי להבטיח את מקומו בספר השיאים.

"הוא רצה לפתור את הקוביה במקום הכי עמוק אי פעם", אמרה, "כשהם שמעו שיש אפשרות להגיע עם צוללת תיירותית אל שרידי הטיטניק, בעומק של 3,800 מטרים, הרעיון קסם להם באופן מיוחד".

מסתבר שכבן לאב שעושרו נחשב לחריג אילו בקרב מיליארדרים, שאלת המימון של כרטיס צלילה באוקיינוס בעלות של כרבע מיליון דולרים לא היוותה מכשול גדול במיוחד. גם האב המיליארדר התלווה בעצמו לבנו, ולמעשה גם האם ובתה ליוו אותם ושהו על גבי הספינה האם, שממנה הורדה הצוללת אל תוך המים.

"אנחנו נשארנו על הספינה", היא סיפרה, "נפרדנו מהם והיינו אמורים לפגוש אותם שוב כעבור שמונה שעות. אט אט שקעה הצוללת, ואנחנו חיכינו בסבלנות, לרגע לא חשבנו שעומד להתחולל אסון. בשלב מסוים אמרו לנו שאבד הקשר עם הצוללת, וגם אז לא עלה על דעתנו שמדובר במידע שאמור להדאיג אותנו, אבל אז העניינים התחילו להתדרדר במהירות, ובתוך זמן קצר הבנו את המשמעות".

קוביה הונגרית צוללת טיטאניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד