כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כדי לקבל רוב

בחירות מיוחדות: המנצח החליט שהוא יוצא לבחירות חוזרות

ראש ממשלת יוון מיצוטקיס ניצח בפער ענק ויוכל לשלוט במדינה בלי להקים קואליציה. מפלגתו של מיצוטקיס תחזיק ב-158 מושבים מתוך 300 המושבים בפרלמנט

בחירות מיוחדות: המנצח החליט שהוא יוצא לבחירות חוזרות
הפרלמנט ביוון צילום: Pixabay

שנים של חוסר יציבות פוליטית ששררה ביוון, הובילו לחקיקת חוק ייחודי, לפיו לאחר שמתקיימות בחירות כלליות יכול המנצח להחליט שהוא יוצא לבחירות חוזרות, שבהן מי שמגיע למקום הראשון, יזכה לעשרות מושבים בפרלמנט כבונוס מיוחד, למרות שמספר הקולות שהשיג בבחירות אינו מצדיק את מסירתם לאנשיו.

זאת, כדי להבטיח יציבות שלטונית ועל מנת לאפשר למי שהגיע למקום הראשון ליהנות מרוב בפרלמנט גם אם בבחירות עצמן הוא לא זכה ברוב. זה בדיוק מה שקרה לראש הממשלה היווני קיריאקוס מיצוטקיס שלפני חודשיים ניצח בבחירות, וקיבל 41 אחוז מהקולות, הרבה יותר מכל יריבו. אבל לא יכול היה להרכיב קואליציה בגלל הפערים האידיאולוגיים והיריבות העמוקה בין המפלגות השונות. בשל כך הכריז על בחירות חוזרות.

ואכן, לאחר ספירת הקולות התברר שמיצוטקיס ניצח בפער ענק את יריבו העיקרי, ראש הממשלה לשעבר אלכסיס ציפארס, ואת שאר היריבים הנוספים. בהתאם לכך הוא זכה בבונוס מיוחד במושבים רבים בפרלמנט היווני, ולקראת סיום ספירת הקולות נראה שמפלגתו של מיצוטקיס תחזיק ב-158 מושבים מתוך 300 המושבים בפרלמנט, מה שאומר שהוא נהנה מרוב אוטומטי בפרלמנט, ואינו זקוק אף להקים קואליציה עם מפלגות נוספות על מנת להחזיק בשלטון.

אם לא תהיינה מרידות ותהפוכות בתוך מפלגתו של מיצוטקיס, הוא צפוי להחזיק בשלטון ללא כל הפרעה במשך ארבע שנים נוספות, וזאת, למרות שבתקופה האחרונה הוא התמודד עם כמה אתגרים וסקנדלים מתוקשרים, שאיימו להחליש אותו בבחירות. יצוין כי מיצוטקיס משתייך למשפחה של פוליטיקאים. אביו קונסטנטין מיצוטקיס היה ראש הממשלה לפני כחצי יובל שנים, אחותו היתה שרת החוץ של יוון ואחיינו מכהן בתפקיד ראש העיר אתונה.

בחירות יוון רוב קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד