כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"הביקורת צריכה הייתה להישמע"

השרה סטרוק: "המראות והקולות מאמש מייסרים אותי"

השרה אורית סטרוק התייחסה לתקיפת מח"ט בנימין ברקע דבריה הקשים כלפי מערכת הביטחון ואמרה: "הביקורת הזו צריכה הייתה להישמע, אבל אסור היה לאומרה באופן שמייצר, או נותן לגיטימציה, להלבנת-פנים, או לשנאת-אחים". עוד הוסיפה: "המראות והקולות מאמש מייסרים אותי"

השרה סטרוק: "המראות והקולות מאמש מייסרים אותי"
המח"ט צילום: צילום מסך

שרת ההתיישבות אורית סטרוק הגיבה הבוקר (שלישי) לפגיעה במח"ט בנימין אליאב אלבז ותהתה בצער האם דבריה אתמול נגד ראשי מערכת הביטחון נתנו לגיטימציה לפגיעה.

סטרוק כתבה: "הביקורת הזו צריכה הייתה להישמע, אבל אסור היה לאומרה באופן שמייצר, או נותן לגיטימציה, להלבנת-פנים, או לשנאת-אחים".

סטרוק הוסיפה: "המחשבה שמא חלילה חלילה, ההתבטאות שלי מהבוקר כלפי ראשי מערכות הבטחון שלנו, יצרו בדל-לגיטימציה להלבנת-הפנים הזו. ולהאשמות הקשות הללו.

הלבנת-פנים אסורה כלפי כל אדם, בוודאי כלפי קצין צה"ל, וזאת הן בהיבט האישי - בשל מסירותו והקרבתו האישית למען ביטחוננו, והן בהיבט הציבורי - כמי שמייצג את צבא הגנה לישראל, הצבא שזכינו בו כחלק מנס תקומת ישראל".

עוד כתבה: "ביקורת, גם הלגיטימית ביותר, אסור לה לגלוש לשנאת-אחים. חילוקי דעות, גם המקוטבים ביותר, אסור שיקרעו קרע באחדותנו".

השרה הבהירה: "אני בוחנת שוב ושוב את דברי הביקורת שלי מאתמול בבוקר, כלפי ראשי מערכות הבטחון שלנו, ומתייסרת במחשבה שיתכן מאד שהם הובנו לא כפי שביקשתי לאומרם. ביקשתי להביע ביקורת על החלטתם להתבטא ללא אישור הדרג המדיני, התבטאות מאד לא ראויה ואף מזיקה, התבטאות שציירה תמונת-מצב לא מאוזנת ואף מעוותת. הביקורת הזו צריכה הייתה להישמע, אבל אסור היה לאומרה באופן שמייצר, או נותן לגיטימציה, להלבנת-פנים, או לשנאת-אחים.

אני מבקשת להבהיר מכאן למפקדי צה"ל וכוחות הבטחון כולם: אנחנו אוהבים ומעריכים אתכם, מוקירים אתכם ומצדיעים לכם. זכותנו, גם חובתנו, לחלוק ואף להשמיע ביקורת כלפי החלטות שגויות או שיקול דעת לא נכון שלכם, בוודאי כאשר החלטות אלה מייצרות, להבנתנו, נזקים ועולות במחירים כבדים. חשוב שכולנו נזכור: הביקורת הלגיטימית הזו (כן כן, היא לגיטימית וגם נדרשת) בשום אופן אין כוונתה פגיעה בכם או בכבודכם, ועלינו (גם עלי באופן אישי) לוודא שלא כך יובנו הדברים".

לסיום כתבה: "בימים קשים אלה, של גל טרור שפוגע והורג בנו מחד, ושל קיטוב בעם מנגד, חובתנו להרבות באהבה ובכבוד הדדי, ולחזק את האחדות בינינו.

אחרי שכתבתי כל זאת, אציין שאין בכוונתי להרפות מהמאמץ לשנות את תפיסת הבטחון ביו"ש, כיון שהדבר בנפשנו. אסור להמשיך ולפעול כנגד הטרור עם אותה "מכסחת דשא" שעבדה שנים רבות. אנחנו מול ג'ונגל של טרור, ועלינו לשנות באופן דרמטי את הכלים והיעדים, לפני שנשלם מחיר-דמים נוסף ועצום. זה לא נגדכם. זה בעדנו, ולמען ביטחוננו", כתבה.

 

 

אורית סטרוק יהודה ושומרון צה"ל אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד