ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מדוע לא מתקינים בצומת עדנים רמזור שיכול להציל חיים?

עמותת אור ירוק: "השקעה בתשתית הוכחה כמצילת חיים ולכן השקעת תקציבים להסדרת צמתים ומפגשי כבישים, היא אמצעי אפקטיבי להפחתת מספר ההרוגים בכבישים"

מדוע לא מתקינים בצומת עדנים רמזור שיכול להציל חיים?


צומת עדנים, הנמצא בכביש 40 שבשרון, הוא אחד הצמתים המסוכנים באזור זה. לפני כחודש, נהרג בצומת זה רוכב אופנוע כבן 30 לאחר שהתנגש עם רכב פרטי. תאונה קטלנית זו מצטרפת לשורה של תאונות שאירעו בצומת זה אשר הביאו את ראש המועצה האזורית דרום השרון ד"ר מוטי דלג'ו לפנות שוב ושוב למשרד התחבורה ולחברת נתיבי ישראל בכדי להתקין רמזור בצומת זה, רמזור שיוכל להציל חיי אדם.

אם כן, מדוע חברת נתיבי ישראל טוענת כי הצומת אינו עומד בקריטריונים להתקנת רמזור? לפני כשלושה חודשים השיבה חברת נתיבי ישראל לפניות התושבים בנושא בטענה כי "מבדיקה שבוצעה מול גורמי המקצוע בחברה נמסר כי לצורך התקנת רמזור בצומת קיימים מספר קריטריונים הקבועים בהנחיות לתכנון רמזורים של משרד התחבורה וצומת נשוא פנייתך אינו עומד בקריטריונים הנ"ל". על פי התשובה שהתקבלה, הנושא יידון שוב בשנת 2015.

על פי ראש המועצה ד"ר דלג'ו, כבר בחודש דצמבר 2013 נשלח מכתב למנכ"ל נתיבי ישראל שי ברס בו הוא מבקש להסדיר את כביש 40 על ידי רמזור צומת עדנים שמהווה מוקד סיכון. בתשובה שקיבל ממנהל אגף רשויות וגורמי חוץ של החברה נאמר כי הנושא נמצא בבחינה מקצועית של החברה.

בחודש מאי בשנת 2014, פנה שוב ד"ר דלג'ו למנכ"ל נתיבי ישראל במכתב בו הוא שב ומזהיר כי יש להתקין רמזור בצומת עדנים משום שמדובר על צומת מסוכן שעלול לגבות קורבנות רבים: "צומת עדנים נמצא בכביש 40, הכביש סואן ומאד מסוכן. המועצה מבקשת להציב בדחיפות רמזור במקום כדי למנוע את הנפגעים הבאים ואין צורך להמתין לנפגעים וסטטיסטיקות נוראיות כדי להגיע למסקנה כי צריך להציב רמזור", כתב ד"ר דלג'ו במכתבו.

גם הועד המקומי של מושב עדנים כתב פנייה לעוזי יצחקי מנכ"ל משרד התחבורה "לאור העדר מענה בעוד שהסכנה מרחפת על ראשי התושבים". במכתבם מציינים בו מציינים חברי הועד כי "הפיכת קטע כביש זה לנתיב תנועה מרכזי כחלק משיפור התשתיות במדינה הביאה לחשיפת תושבי המושב לסכנה יומיומית אשר אינה מטופלת". התושבים הוסיפו וכתבו כי הם פונים למנכ"ל באופן אישי "בבקשה למנוע אסון ולהורות על הקמת רמזור בכניסה למושב. התעלמות הרשויות עשויה לגבות מחיר דמים", כתבו.

עמותת אור ירוק: "על המדינה והרשויות המקומיות להסדיר צמתים רבים ברחבי הארץ על ידי כיכרות, רמזורים, פסי האטה וקווי עצירה. השקעה בתשתית הוכחה כמצילת חיים ולכן השקעת תקציבים להסדרת צמתים ומפגשי כבישים, היא אמצעי אפקטיבי להפחתת מספר ההרוגים בכבישים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד