י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב שטרן בראיון ראשון: "נפגשתי בסתר עם רבנים"

שאגת אריה: ראיון ראשון עם רבה הנבחר של ירושלים הגר"א שטרן • פותח קלפים: "יש רבנים חרדים מהקבוצה העוינת שנפגשו עמי בסתר, ושמחו לקראתי" • מדבר על התכניות: "בראש ובראשונה האחריות על שירותי הדת" • מה הוא מתכנן לכשרות העירונית, ואיך יהיה שיתוף הפעולה עם הגרש"מ עמאר • חילולי השבת בעיר - ואפילו המוסלמים • וידאו

הרב שטרן, צילום: קובי הר צבי
הרב שטרן, צילום: קובי הר צבי

מדברים על החרדים - החרדים זה לא מקשה אחת
• במערכת הבחירות נוצרה מתיחות עם הציבור החרדי, איך הרב מתכוון לעבוד עם ציבור זה?

"זה לא היה בגללי ולא התחיל בגללי, ואני גם לא יודע למה היה את היחסים הלא נעימים האלו. אין לכך כל בסיס ושום הצדקה. זה דברים לא נעימים שלא באחריותי. מדברים על החרדים - זה לא מקשה אחת, גם בחרדים אני יכול למנות לפחות חמש קבוצות שאני מכיר, שמתוכם יש כאלו שתומכים בי, יש כאלו שהם נייטרליות אוהדת, יש כאלו נייטרליות סתם ויש כאלו שהם נוגדנים. אני לא יודע מאיפה האלו עם הנוגדנים לקחו את ההיתר לדבר לשון הרע, אבל אני לא מתכונן לשמור טינה. אני אעשה מאמץ לחבר ולקשר וליצור קשר אמיתי קודם כל בין תלמידי החכמים.

"הייתה לי הזכות בכל המערכה הזו להיפגש עם כמה רבנים חרדים שהם נחשבים משתייכים לאותה קבוצה עויינת, והם בעצמם שמחו מאוד לקראתי ולרעיון שלי לבנות פורום של תלמידי חכמים בירושלים - אמיתיים ולא פוליטיקאים - שישבו מידי פעם וידונו על הדברים שעומדים על הסדר היום מנקודת מבט תורנית, וזה ישבור את כל המחיצות. כל הדברים הלא נעימים שבאו במערכה הם בגלל המחיצות. אם אזכה לשבור את המחיצות - והיה זה שכרי, יותר מכל דבר אחר".

• איך הרב הולך להתמודד עם חילולי השבת בעיר?

"חילול שבת בעיר זה דבר שצריך להשתדל למנוע אותו. לצערי יש חילולי שבת, אבל הם לא התחילו היום. אני לא יודע כמה אני יכול להיאבק בחילול השבת, זה לא בסמכות רב העיר. מה שכן, אני יכול לעשות דברים וליזום שיתנו תשובות לציבור החילוני ולכל הפעילויות שהוא זקוק להם - בלי חילול שבת, את זה אני רוצה לעשות. אם נצליח ליזום דברים שאינם כרוכים בחילול שבת - זה יהיה קידוש השם גדול".

בראיון עם אבי שיףצילום: בראיון עם אבי שיף
בראיון עם אבי שיף

ומה יהיה עם הרב שלזינגר?
• האם אתה מתכוון לנסות ולמנוע את פרישתו של הגר"א שלזינגר מהמועצה הדתית?

"הייתה לי שיחה קצרה עם הרב שלזינגר היום. אני מאמין שיהיו לנו עוד שיחות בעניין".

• נושא הכושר צפוי לצוץ שוב בעוד מעט זמן. האם נערכתם לכך?

"עברנו את זה, זה מאחורינו. אנחנו פועלים לפי החוק".

• כיצד הרב ישפיע על הרגישויות בנושא המוסלמי?

"זה עניין מדיני, זה לא תפקיד של רב. אלא אולי להרבות שלום בין האוכלוסיות השונות, שלא יהיו חיכוכים אלימים - לא מעבר לזה. לבסוף רב זה תפקיד ליהודים. כמובן שצריך לעבוד עם חכמה".

• למי מגיע הקרדיט על הניצחון בבחירות?

"רבים הם ואיני יכול לפרטם. מתוכם אנשי המדינה והציבור בעיר, וגם ברמה של אנשים פרטיים".

• לסיום האם אתם רוצים להגיד תודה מיוחדת לרב חרדי?

"יש הרבה רבנים חרדים שתמכו בי כל הדרך, ואני לא אפרט אותם. אולי לא בגלוי, אבל תמכו הרבה ואני בטוח שזה עזר לי. זה לא הזמן לדבר על שמות, בפרט על גדולי ישראל שלא צריכים פרסום".
שטרן רבנים וידאו בלעדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד