י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"דמות חינוכית"

מקלב מינה את הרבנית פרבשטיין כחברת הנהלת ועידת התביעות העולמית

סגן השר מקלב מינה את הרבנית אסתר פרבשטיין כחברת הנהלת ועידת התביעות העולמית. מקלב אמר בנאום משודר מישראל לאסיפה השנתית בניו יורק: 'ועידת התביעות שותפה מלאה בפעילות שלנו. אנו מודים על שיתוף הפעולה במו"מ מול ממשלת גרמניה שהביא להישג הזה - ניצולי השואה הם דור הולך ומתמעט, אם לא נפעל עכשיו לא יהיה עוד עבור מה לפעול'

מקלב מינה את הרבנית פרבשטיין כחברת הנהלת ועידת התביעות העולמית
אורי מקלב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

באסיפה השנתית בניו יורק שבארה״ב בנוכחות עשרות נציגי ארגונים יהודיים מכל העולם נבחרה הרבנית הגברת אסתר פרבשטיין, לחברת הנהלת ועידת התביעות מטעם ממשלת ישראל זאת לאחר המלצת סגן השר אורי מקלב האמון על הרשות לזכויות ניצולי השואה בארץ.

הרבנית פרבשטיין הינה חוקרת יהדות השואה אשר ספריה נחשבים למפלסי דרך בנושא, ועוסקת בחינוך וביעוץ לארגונים שונים מתחום השואה. - ועידת התביעות הינו הארגון, אשר הוקם לאחר השואה על ידי נציגים של 23 ארגונים יהודיים בינלאומיים, בו מנהל משאיים ומתנים ומחלק כספים לפרטים ולארגונים, ופועל להשבת רכוש יהודי שנגזל במהלך השואה. הם לפעול להשבת רכוש לניצולי השואה וליורשים של קורבנות השואה, ולסייע לניצולי השואה.

סגן השר אורי מקלב נשא נאום בשידור חי לכינוס מלשכתו שבקריית הממשלה בירושלים זאת בכדי למנוע את הטרחה בנסיעה לניו יורק בשל הלחץ הפוליטי בארץ, מקלב אמר כי הרבנית פרבשטיין שנבחרה זה עתה הינה דמות חינוכית וחוקרת שואה מיוחדת שתשפיע על הדברים בחלק התורני והרוחני לצד המאבק להישרדות הרוחנית.

סגן השר מקלב סקר את פעילות הממשלה בתחום זה, אנו פועלים במגוון פעילויות, ובמעטפת רחבה חמה ואישית. מעטפת שהיא כלכלית, בריאותית, הכוללת תמיכה נפשית, טיפולית, סיעודית, חברתית, קהילתית, לצד מרכזי יום וקהילה תומכים אמר סגו השר אורי מקלב האמון על הרשות לזכויות ניצולי השואה בארץ.

המוטיב שלנו, הוסיף מקלב הוא לא לחכות שיבקשו, אלא להציע את המגיע ואת הנדרש. התרת החסמים והבירוקרטיה עד לביתו ולמשפחתו של הניצול. האתגרים שלנו זה להרחיב את מתן התקצוב והתמיכה בסיעוד, במחלות מוכרות, בטיפולים הנפשיים, בהנצחה שהיא משימה חשובה ומשמעותית לעם ולאומה.

כיום חיים בישראל כ 100,000 ניצולי שואה, שורדי מחנות, עובדי כפייה ונמלטים מציפורני הנאצים. לצערנו, ציבור זה מתמעט והולך. למגינת לב בשבוע שעבר נפטרו כ250, ניצולי שואה. ובשנה האחרונה יותר מעשר אלף ניצולים נפטרו.

ועידת התביעות שותפה מלאה וערכית בפעילות שלנו. אנחנו פועלים יחד לאורך השנים בנושא הסיעודי שהופך משמעותי וחשוב עם הזדקנות אוכלוסיית ניצולי השואה בארץ, כאשר נכון להיום כשליש מניצולי השואה הינם סיעודיים ברמות כאלה ואחרות. ממשלת ישראל מודה לוועידת התביעות על תרומתה לשיפור חייהם של ניצולי השואה הסיעודיים ועל שיתוף הפעולה בשנה החולפת במו"מ מול ממשלת גרמניה להכרה באוכלוסיות נוספות כזכאיות לדמי סיעוד.

אורי מקלב ממשלת ישראל שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד