כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פגיעה קשה באינטרס הישראלי

ראש אמ"ן לשעבר מזהיר מביקור נתניהו בסין: "טעות מרה"

על רקע הדיווח כי נתניהו מתכנן לבקר בחודש הבא בסין ובכך לאתגר את הבית הלבן, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין מזהיר: "הוא עושה טעות מרה ואיננו מבין את חשיבותה של התחרות בין המעצמות בגיאופוליטיקה של המאה ה-21"

ראש אמ"ן לשעבר מזהיר מביקור נתניהו בסין: "טעות מרה"
פלאש 90

על רקע הדיווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לבקר בחודש הבא בסין, במה שמתפרש כמדיניות התרסה מול וושינגטון שלא מזמינה את ראש הממשלה הישראלי לביקור בבית הלבן, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין מזהיר מפני המהלך וטוען כי הוא יפגע באינטרס הישראלי.

"התדרוך על כוונת רה"מ לבקר בחודש הבא בסין, כאיתות לממשל ביידן על כך שיש לישראל חלופות אסטרטגיות למשענת מעצמתית, הינו ניסיון ישראלי לחקות את מדיניות 'גיוון המשענות' הסעודית". כותב ראש אמ"ן לשעבר ומסביר כי "מדובר במהלך שיפגע באינטרס הישראלי ולא יקדם אותו".

לדברי האלוף במיל': "אם מישהו בסביבתו של ראש הממשלה חושב שחכם להתנהל כמו בן סלמאן ולנסוע לסין כדי לעצבן את ביידן ולהראות לו שיש לישראל אופציה אסטרטגית אחרת, הוא עושה טעות מרה ואיננו מבין את חשיבותה של התחרות בין המעצמות בגיאופוליטיקה של המאה ה-21".

ידלין, טייס קרב בעברו, מזכיר כי "סעודיה לא זוכה לסיוע צבאי שנתי של מיליארדי דולרים מארה"ב, לא תלויה בוטו האמריקאי במועצת הביטחון של האו"ם, לא נעזרת בערבויות פיננסיות אמריקאיות ולא מקבלת את מיטב הנשק האמריקאי".

ומנגד, "ישראל זקוקה לממשל בידן כדי לקדם יעדיה האסטרטגיים: למנוע מאיראן נשק גרעיני ולצרף את סעודיה למעגל הנורמליזציה".

עוד מזכיר ידלין כי "סין מצביעה קבוע נגד ישראל באו"ם, תומכת מסורתית בעמדות הפלשתיניות, נמצאת בברית אסטרטגית עם איראן ואיננה תחליף לשת"פ הביטחוני, המודיעיני והמבצעי שישראל מקיימת עם ארה"ב".

"ישראל התחייבה בעבר לא לספק לסין נשק וטכנולוגיות מתקדמות ולכן גם לא צפוי שתקבל ממנה תמורה מדינית ערכית", הוא כותב.

ידלין מזהיר כי "האיתות הישראלי הוא בלוף שלא צפוי לשפר את עמדתה של ישראל מול וושינגטון אלא להגביר הביקורת החריפה נגדה עקב המדיניות בזירה הפלסטינית, קידום הרפורמה המשפטית וחוסר הנכונות לספק לאוקראינה יכולות הגנה אווירית". לסיכום הוא כותב כי "יש לרה"מ קלפים חזקים בהרבה כדי להחזיר היחסים עם ארה"ב למסלולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לבקר בסין בחודש הבא, כך מסרו מקורות ישראלים ל'טיימס אוף ישראל'. הפעם האחרונה שנתניהו ביקר בסין הייתה במרץ 2017, יחד עם משלחת סחר גדולה.

עמוס ידלין. צילום: פלאש90

סין בנימין נתניהו עמוס ידלין מוחמד בן סלמאן סעודיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד