כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פצחו בריקוד של הקפה שישית

התחדשות בסאטמר: הבן הבכור של הרבי הוכתר כאב"ד קרית יואל 

בחסידות סאטמר נרגשים מהכתרת הבן הבכור לרב חסידי סאטמר בקרית יואל בנוסף על רבנות סאטמר בירושלים. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים מהשבת שבע ברכות שנערכה בקרית יואל, שם הוכתר הבן 

התחדשות בסאטמר: הבן הבכור של הרבי הוכתר כאב"ד קרית יואל 
הרבי מסאטמר במוצ"ש בקרית יואל צילום: יוסי גולדברגר

שמחה גדולה עטפה את תושבי קרית יואל חסידי סאטמר כאשר שמחת השבת שבע ברכות לנכדת הרבי, בת לבנו בכורו הרה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים אב''ד סאטמר ירושלים תקיימה בבית המדרש המרכזי של החסידות בקרית יואל.

בשונה מכל השמחות אשר מתקיימות בדרך כלל בבית המדרש המרכזי של חסידות סאטמר ברחוב ראדני בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין שם מתפלל הסבא הרבי מסאטמר, הפעם השמחה התקיימה בקרית יואל.

הכנות התקיימו בשבוע האחרון בכדי להכשיר את המקום לשבת זו, כאשר ג''כ סידרו מקומות הכנסת אורחים למאות האורחים הגרים בחוצות קרית יואל ע''מ שגם הם יוכלו להשתתף בשבת השבע ברכות ההיסטורית בקרית יואל.

התפילות והטישים התקיימו בביהמ''ד הגדול בעיר, בעת צאת השבת בסעודת רעווא דרעוין כאשר המוני החסידים היו במקום כובד הרה"ח ר' יעקב מנחם דייטש חבר הנהלת הקהילה לשאת דברים, בדבריו הזכיר בהתרגשות את השבת הראשונה בשנת תשס''ד כאשר הרבי שבת בויליאמסבורג אחרי פטירת אביו הרבי ה'ברך משה' זצ''ל, ואמר כי שבת זו נכנסת להמשך ההיסטוריה בסאטמר, כאשר הודיע לבני הקהילה ואלפי המשתתפים, כי קרית יואל לובשת חג כאשר בנו בכורו של הרבי אבי הכלה הגה''צ רבי חיים צבי טייטלבוים מי ששימש עד כה כרבה של הקהילה בירושלים, יקבל מעתה בנוסף לרבנות בירושלים, את עול הרבנות בקרית יואל בברכתו ובעידודו של אביו האדמו''ר ובזה יהיה גם לבני קרית יואל איש על העדה שינהיג את העיר.

כמו כן הוסיף כי האדמו''ר כבר הודיע בשבע ברכות ביום חמישי שהתקיימה במיוחד לאורחים בני הקהילה של ירושלים שהגיעו להשתתף בשמחה, כי זה יהיה בבחינת על מה שכתוב 'עתידה ירושלים שתתרחב בכל העולם'.

לאחר מכן נאם הרבי דברי ברכה קצרים שאמר כי זה יוסיף לקרית יואל שהולכת וגדלה באופן מופלא עד עכשיו, לאחר מכן נאם הגה''צ רבי חיים הערש טייטלבוים בהתגרשות ואמר כי הוא מקבל עליו את שליחות אביו לשמש כרב הקהילה ויחד עם אלפי תלמידי סאטמר המתגוררים בקרית יואל תלמידי אביו שהרע תלמידים הם כבנים. ובמיוחד הנהלת המוסדות שגם הם שלוחים של אביו, ויחד יצטרף אליהם ויחד ימלאו רצון אביו הרבי ובסיעתא דשמיא בירך את כל המשתפים.

לאחר מכן הרבי ובנו פצחו בריקוד על הניגון הקפה שישית בסאטמר, וכך במשך דקות ארוכות כאשר כל הקהל נסחף לשירה.

בהמשך הודיעו בשם הנהלת הקהילה כי כבר בשבועות אלו של עמי הקיץ יגיע הרה"צ לקרית יואל לשמש ברבנות, ויקבל את כל החסידים במשך השבוע לעצה וברכה בזמני קבלת הקהל המיוחדים, וכן ישהה שם בשבתות הקרובים ויערוך את התפילות והבאטעס בראשותו בבתי המדרש של החסידות בקרית יואל.

קרית יואל חסידות סאטמר הרב חיים צבי טייטלבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד