כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ESTA לישראלים – הכתבה שתעשה לכם סדר בבלאגן

אנשי מפתח רבים פועלים הן בישראל והן בארה"ב כדי לקדם את כניסת ישראל למאגר המדינות שיש להן פטור מויזה לארצות הברית, ה – ESTA. במידה ותהליך זה יתמשש גם בעלי דרכון ישראלי יוכלו ליהנות מהליך קצר ופשוט יותר לקבלת אישור לבקר בארה"ב לצורכי תיירות או פעילות עסקית. במאמר זה נעשה לכם סדר בכל הנוגע לתוכנית הפטור מויזה וכיצד זה יעבוד

ESTA לישראלים – הכתבה שתעשה לכם סדר בבלאגן
פטור מויזה צילום: freepik

ESTA – פטור מויזה לארצות הברית 

נכון להיום ישנה קבוצה של כשישים מדינות, רובן מאירופה אך לא רק, אשר יש להן הסדר מיוחד עם ארצות הברית מאחר והן נחשבות לבטוחות יותר ואזרחיהן נחשבים לשומרי חוק ברובם המוחלט. ההסדר הזה נקרא ESTA  - Electronic System For Travel Autorization או בתרגום חופשי, מערכת אלקטרונית לפיקוח והרשאה על כניסת מטיילים. המערכת נוצרה כדי לאפשר למטיילים ואנשי עסקים לבקר בארצות הברית, להכנס לכל מדינה ולעבור בין מדינה למדינה בקלות ונוחות רבה. המערכת מנטרת ומסננת גורמים לא רצויים ומאפשרת רק למי שאושר לו כניסה להכנס, כדי להפחית ולצמצם איומי טרור או פשיעה. ישראל, על אף הקשרים החמים שלה עם ארצות הברית, מעולם לא נכללה בהסכם וזאת על פי שיקולי המערכת האמריקאית. אך לאחרונה, עם דעיכת גורמים עויינים כגון דעא"ש ואיומי טרור נוספים, עלה שוב הנושא לדיון וייתכן כי הפעם ישראל אכן תיכלל בהסכם. המשמעות תהיה שכל נושא דרכון ישראלי יוכל להגיש בקשה לפטור מויזה, תהליך הרבה יותר קצר, זול ופשוט משמעותית מהוצאת הויזה הרגילה, ואם בקשה זו תאושר, הוא יוכל להכנס לארה"ב ולעבור בין המדינות השונות ללא כל קושי. 

ההבדלים שבין פטור מויזה ESTA לבין ויזה רגילה לארה"ב 

נכון להיום, כל ישראלי שמעוניין להוציא ויזה לארצות הברית צריך לתאם תור לשגרירות ארצות הברית, תור שלפעמים יש להמתין לו חודשים רבים ולעיתים אין תורים כלל. יש צורך להגיע פיזית לשגרירות הנמצאת בתל אביב עם כל המסמכים, לשלם עבור כל אדם סכום הנע בין 500-600 ש"ח ואם משהו חסר או לא תקין, יש לחזור על התהליך מחדש. לאחר הגשת המסמכים התשובה מגיעה בדרך כלל כעבור חודש עד חודשיים, ואם נדחתה, יש לחזור על התהליך כולו מהתחלה. לעומת זאת, תוכנית הפטור מויזה לארה"ב מאפשרת לכם להגיש את הבקשה באופן מקוון, התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ויהיה נמוך משמעותית מהויזה הרגילה, התשובות יגיעו בתוך זמן קצר, ייתכן שאף תוך 24 שעות, למייל האישי שלכם, ואם הבקשה תידחה, ניתן יהיה לברר מדוע ולנסות לשלוח שוב בתוך זמן קצר. עם זאת, חשוב לדעת שהויזה הרגילה מאפשרת לכם תוקף של עשר שנים ו - 180 יום שהיה בארה"ב ואילו ESTA תוקפה כשנתיים ומאפשרת שהיה בארה"ב למשך 90 יום בלבד. שתי הויזות הינן לצורך תיירות או מפגש עסקי בלבד, במידה ואתם מעוניינים לגור או לעבוד בארה"ב תידרשו לאישורים אחרים. 

מילוי טופס ESTA בעברית 

אתר ESTA ישראל כבר ערוך ומוכן לכל תרחיש, ובמידה והתוכנית אכן תאושר וישראל תיכלל ברשימת המדינות הפטורות מויזה, באתר תוכלו למלא את טופס הבקשה בעברית, לקבל מידע והדרכה בעברית לאורך כל התהליך, לשלוח ולקבל תשובה ישירות למייל האישי. בכל מקרה של שאלה או בקשה, נהיה זמינים לענות ולסייע לכם, ואם הבקשה שלכם תידחה, ננסה להבין מדוע נדחתה ולהגישה בשנית כדי שתקבלו אישור כניסה. כיום ניתן לקבל באתר מידע רב על התוכנית, חדשות ועדכונים, וכאשר התוכנית תצא לפועל כמובן שניידע אתכם מידיית. 

ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד