כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כדאי שתדעו

יוצאים לים? אלו הרשויות עם החופים הנקיים ביותר בישראל

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון נקי מאוד): נהריה, עכו, טירת הכרמל, מטה אשר, חוף השרון, הרצליה, בת ים, גן רווה, אשדוד ואשקלון | מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציבה מופנים לתמיכה ברשויות החוף לניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן | תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה ברורים לניקיון החופים הפתוחים, ולפיהם 85% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה

יוצאים לים? אלו הרשויות עם החופים הנקיים ביותר בישראל
חוף ים. אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/Flash90

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את נתוני מדד חוף נקי למחצית הראשונה של חודש יוני 2023, שלפיהם 93.9% מהחופים הפתוחים (הבלתי מוכרזים לרחצה) שנמדדו במדד דורגו ''נקיים'' עד ''נקיים מאוד'' בדומה למדד הקודם, לעומת 80% במדד באותה התקופה אשתקד. המדד מבוצע בכל שבועיים.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון נקי מאוד): נהריה, עכו, טירת הכרמל, מטה אשר, חוף השרון, הרצליה, בת ים, גן רווה, אשדוד ואשקלון. ניקיון החופים הוא באחריות הרשויות החופיות.

שנת 2023 היא השנה ה-18 של תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. מטרת התוכנית היא למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים על פי מחויבות בין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציבה מופנים לתמיכה ברשויות החוף לניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה ברורים לניקיון החופים הפתוחים, ולפיהם 85% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה. המטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל. 

במסגרת זו, מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מודדים את רמת הניקיון בחופים הפתוחים בד בבד עם יידוע שוטף של רשויות החוף לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מתמיד של ניקיון החופים. 

שנת 2022, שהייתה השנה ה-17 של תוכנית חוף נקי, הייתה השנה הנקייה ביותר מאז תחילת מדידת ניקיון החופים הפתוחים והלא מוכרזים לרחצה. 81.8% מהחופים הוגדרו "נקיים" או "נקיים מאוד" לפחות 70% מהשנה, לעומת 19.7% מהחופים בשנת 2005, כאשר הושקה התוכנית. בכך תכנית חוף נקי השיגה, ואף יותר מכך, את יעד התוצאה של 75% מהחופים נקיים 70% מהזמן לשנת 2022. תוכנית חוף נקי, על שלל מרכיביה הביאה לשיפור משמעותי חסר תקדים במצב ניקיון החופים הפתוחים לאורך השנה. 

תוצאות אלו הן המשך ישיר לעלייה העקבית בתוצאות התוכנית משנת 2017 ונובעים בין היתר, משיתוף פעולה פורה עם פורום הרשויות החופיות והעמותות הסביבתיות. 

 

 

חוף ים חוף רחצה ניקיון חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד