כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מסע מטלטל

זכות שלא תיאמן! ב-10 שקלים בלבד אתה יכול לחתן יתום

עונת החתונות בעיצומה, תוך כדי המאמץ לעמוד ביעד של השאת 73 יתומים לוקח אותנו גבאי ועד הרבנים למסע מטלטל בין שתי חתונות מתוך 73 חתנים וכלות יתומים, האמורים להינשא בימים אלו, ובעזרת השם יוכלו להיכנס לחופה בשמחה

זכות שלא תיאמן! ב-10 שקלים בלבד אתה יכול לחתן יתום
גדולי הדור נזעקים צילום: ועד הרבנים

נתנאל, בין בית הקברות לאמא הסיעודית. "להרבה מהיתומים אין אפילו בית להתכונן בו" משתף גבאי הצדקה בועד הרבנים. "רק בשבוע האחרון פנה אלינו אחיו של נתנאלמבית שמש שחתונתו תיערך בעוד פחות משבועיים. האבא נפטר מהקורונה, ואמא שנדבקה גם היא נותרה סיעודית לכל החיים וגרה במוסד. לנתנאל אין אפילו בית לשוב אליו בבין הזמנים... הוא נודד בין בית לבית, חייו אינם פשוטים הוא מסתכל על חבריו הבחורים.. יודע שהוא לא כמוהם... גם את השעות הבודדות שיש לו בין לבין הוא ליד אמא בבית אבות במחלקה סיעודית."

73 חתנים וכלות מתחננים שתלחץ על הקישור הזה >>>

רבקה, כלה נטושה מגיל קטן. רבקה חסרת בית כבר 15 שנים, למרות שבעצם באיפה-שהוא-בעולם יש לה אב ואם. "ההורים שלה התגרשוכשהיתה בת 3 , החיים לא היו פשוטים בצל המלחמות השונות. משהו היא זוכרת מילדותה המוקדמת: באחד הלילות הגיעה הדודה לקחת אותם אליה הביתה, ואמרה שאמא עוד מעט תגיע... אבל אמא אף פעם לא הגיעה לקחת אותם, רק לגיחות ביקור קצרות..." אחים שלה הועברו לאנשים זרים, המשפחה התפרקה לחלוטין. כעת שרבקה בניסי שמים התארסה, פנתה הדודה לבקשת עזרה דחופה. "רבקה חייבת חתונה כמו כולם... ויותר מכך, צריך להשקיע בה כדי שתוכל לנהל בית רגיל.. הילדים חוו טראומת נטישה פיתחו בעיות רגשיות קשות, ונדרשת השקעה אדירה לשקם אותם.

ברוך השם רבקה זכתה להתארס עם בחור מיוחד מבית הרוס, שגם הוא בנה את עצמו ממש לבד, ואנחנו מתפללים שתצליח להקים משפחה שמחה."

לכל אחד מ-73 החתנים והכלות יש סיפור חיים מורכב, ועכשיו מול פרויקט נישואין שדורש אינסוף הכנות טכניות וסכומים עצומים, הם עומדים בפני שוקת שבורה.

בפרט כאן כשאין משפחה מורחבת שתסייע, ליתומים שמתמודדים בחיים לא פשוטים הכל קשה שבעתיים בערב החתונה. התרומה שלנו תיתן להם מעט אור בהכנות לחתונה. אין להם אפילו הורה אחד תומך והיחידים שהם יכולים לפנות אליהם זה אנחנו האחים שלהם - עם ישראל.

גדולי הדור פתחו בועד הרבנים קרן מיוחדת לצרכי נישואיהם ומבקשים מכל אחד שיהיה שותף בכל חתונה בסכום מינימלי של 10 שקלים, תרומה לתרומה מצטרפת וכך יזכו בעזרת השם היתומים להיכנס לחופתם בשמחה.

73 חתנים וכלות מתחננים שתלחץ על הקישור הזה >>>

ועד הרבנים הגרב''מ אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד