כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אתם שואלים ואנחנו עונים – הכל על דשא סינטטי!

מידי שבוע אנחנו מקבלים בחברת דשא קבוע, עשרות שאלות על דשא סינטטי ועונים לכם לכל שאלה בקשב רב. קיבצנו עבורכם את כל המידע בכתבה אחת על מנת שתוכלו ליהנות מכל המידע העדכני והמקצועי ביותר

אתם שואלים ואנחנו עונים – הכל על דשא סינטטי!
דשא קבוע צילום: דשא קבוע

האם דשא סינטטי מתאים לילדים?

כן, דשא סינטטי מותאם במיוחד לילדים והתקנתו בגינות ביתיות, פינות משחק ומגרשי ספורט יכולה להיות אופציה נהדרת. משפחות עם ילדים נהנות מאוד מהתקנת דשא סינטטי במרחב הביתי שלהן מכיוון שהוא מספק משטח בטיחותי למשחק ועמיד מפני שחיקה ודריכה.

דשא סינטטי רך ונעים למגע, תכונה שהופכת אותו למשטח נהדר לילדים לרוץ ולשחק עליו ללא סכנת פציעה. ניתן להתקינו גם עם משטח בטיחות בולם זעזועים כדי לספק הגנה נוספת. דשא סינטטי קל גם לניקוי ותחזוקה, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת עבור משפחות עם ילדים קטנים שעלולים לשפוך מזון או שתייה על הדשא.

ניתן לנקות אותו בקלות עם צינור מים או חומר ניקוי עדין, והוא אינו דורש כיסוח או השקיה, מה שאומר פחות תחזוקה להורים עסוקים. בסך הכל, דשא סינטטי יכול להיות אופציה בטוחה ופרקטית עבור משפחות עם ילדים, ומספק משטח עמיד וזול לתחזוקה לילדים לשחק עליו.

איך מים מתנקזים בדשא סינטטי?

מים מתנקזים דרך מרבדי דשא סינטטי באופן דומה לאופן שבו הם מתנקזים דרך דשא טבעי. במוצרי דשא סינטטי איכותיים יש גב מחורר המאפשר ניקוז מים דרך הדשא ואל האדמה שמתחתיה

תשתית הניקוז לדשא סינטטי מורכבת בדרך כלל משכבה של מצע גרוס או חצץ, המאפשר ספיגה מרבית של מי הגשמים. התשתית מפוזרת בעובי של 4 ס"מ מינימום ומהודקת באמצעות מהדקת ממונעת.

תשתית המרבד מיוצרת מלטקס תלת שכבתי המאפשר למרבד להתאים את צורתו לאופי השטח. דשא סינטטי תקני מסוגל לנקז כ-60 ליטרים של מים לכל מ"ר בדקה. בסך הכל, מי הגשמים יכולים להתנקז דרכו במהירות וביעילות, מה שמספק חלופה דלת תחזוקה וחסכונית במים לדשא טבעי.

מה הם החומרים הדרושים להתקנת דשא סינטטי בגינה?

החומרים הדרושים להתקנת דשא סינטטי הם: חצץ שומשום, יריעה שחורה גיאו-טכנית למניעת צמיחת עשבים, פסי הדבקה, מסמרים מגולוונים, סכין חיתוך, תוחמים, דשא סינטטי איכותי, כלי עבודה וגינון; מהדקת ממונעת (ג'בקה), מגרפה, מקוש, את חפירה.

מה הם השלבים להתקנת דשא סינטטי?

תהליך ההתקנה של דשא סינטטי כולל בדרך כלל את ששת השלבים הבאים:

  1. הכנת המשטח: השלב הראשון הוא הכנת הקרקע בו יותקן הדשא הסינטטי. יש לנקות את משטח האדמה מאבנים, עשבים שוטים, סלעים או פסולת מיותרת.
  2. הכנת תשתית הבסיס: מפזרים שכבה של חצץ שומשום, מיישרים את החצץ ומהדקים אותו באמצעות ג'בקה (מהדקת ממונעת).
  3. יריעה למניעת צמיחת עשבים: לאחר מכן מניחים יריעה גיאוטכנית היוצרת מחסום לצמיחת עשבים. יש לקבע את היריעה עם מעט מסמרים ולמתוח אותה.
  4. פרישת הדשא סינטטי: מגלגלים את הדשא הסינטטי על המשטח המוכן וחותכים אותו לגודל הרצוי. יש לוודא כי כל המרבדים פונים לאותו כיוון.
  5. קיבוע לקרקע – יש לקבע את הדשא באמצעות מסמרים מגולוונים ובין החיבורים להשתמש בפסי
  6. הברשה: לבסוף מברישים את הדשא הסינטטי כדי לעזור לסיבים להיפתח ולהתייצב ולוודא שסיבי הדשא עומדים זקופים ומקבלים מראה טבעי.

האם ניתן להתקין דשא סינטטי במרפסות?

אכן כן, אפשר להתקין דשא סינטטי במרפסת או בכלל על משטחים מגוונים כמו: ריצוף, דק, יריעות ביטומניות על גגות, משטחי בטון ואבנים משתלבות.

בסופו של דבר, דשא סינטטי הוא משטח המיועד לשימוש בתנאי חוץ ויכול להיות אופציה מצוינת עבור מרפסות, גגות וחללים חיצוניים קטנים אחרים שבהם לא ניתן לגדל דשא טבע. תהליך ההתקנה של דשא סינטטי במרפסת דומה לתהליך התקנתו בחצר חוץ מיצירת תשתיות החצץ שאינן נחוצות על משטחים קשיחים כמו: בטון או ריצוף.

אך יש לקחת בחשבון מספר שיקולים נוספים:

  1. דרכי גישה – אם מדובר במרפסות גדולות אז יש צורך בשימוש בשירותי מנוף שיעלו את המרבדים למרפסת או לגג. בשטחים קטנים ניתן פשוט להעלות את המרבד במעלית.
  2. חומרי התקנה – יש להצטייד בדבק, סכין חיתוך ופסי הדבקה במקרים שיש מספר מרבדים שיש לחברם אחד לשני.
  3. סוג הדשא הסינטטי – באזורים עם דריכה גבוהה ואזורי משחק לילדים יש לבחור בדגמים איכותיים וצפופים שיהיו עמידים לאורך זמן.
  4. התקנה - במרפסות קטנות ניתן לבצע התקנה עצמית. לרב ניתן יהיה להתקין את כל המרפסת במרבד אחד כך שהליך ההתקנה יהיה פשוט וקל.

מה המחיר של דשא סינטטי? ומה ההבדל בין הסוגים השונים?

מחיר דשא סינטטי יכולים להשתנות בהתאם למגוון גורמים כמו איכות המרבדים, צפיפות התפרים, גובה הסיבים ותקני האיכות.

מבחינת המפרט של דשא סינטטי, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון:

  1. הצפיפות של דשא סינטטי מתייחסת למספר התפרים והסיבים למ"ר. דשא בצפיפות גבוהה יותר יהיה בדרך כלל יקר יותר, אך הוא גם ייראה טבעי יותר ויהיה איכותי ועמיד יותר

  2. גובה הסיבים ישפיעו על נראות הדשא הסינטטי. בעוד דגמים עם גובה סיב של 40 מ"מ ומעלה יראו טבעיים יותר ויהיו רכים יותר. דגמי דשא סינטטי גם גובה סיבים של 30 מ"מ ומטה יהיו קלים יותר לניקוי ויתאימו יותר לשטחי ספורט ומסחר.

  3. משקל DTEX של דשא סינטטי מתייחס למשקל הסיבים והעובי שלהם. ככל שדשא סינטטי יהיה בעל משקל סיבים גבוה יותר כל איכותו תהיה גבוהה יותר. בסופו של דבר בתעשיית הדשא הסינטטי מחיר המוצר מושפע מאוד מצפיפות החומר ומשקלו.

  4. צבעים מומלצים: דשא סינטטי זמין במגוון רחב של צבעים, בדרך כלל גוונים של ירוק מגוון, צהבהב וחום. מומלץ לבחור צבע המתאים לסביבה הטבעית בו יותקן הדשא הסינטטי. באזורים מוצלים כדאי לבחור בדשא סינטטי עם גוונים בהירים וההיפך.
  1. מחיר דשא סינטטי - חשוב לבחור מוצר דשא סינטטי העונה על הצרכים שלכם מבחינת שימוש והתקציב שאתם יכולים להקצות לפרויקט. מוצרים באיכות גבוהה יותר עשויים להיות יקרים יותר אבל משתלמים יותר לטווח הארוך. הם יהיו עמידים יותר לאורך שנים ויעניקו למשטח מראה טבעי ומציאותי יותר. זו הסיבה שניתן למצוא דגמים של דשא סינטטי שיעלו 20 ₪ ודגמים שיעלו גם 100 ₪ ויותר. לעולם אל תבחרו דשא סינטטי רק לפי המחיר האטרקטיבי אלא קודם כל לפי הצורך שלכם!

דשא סינטטי מומלץ - מה הם הדגמים הטובים ביותר?

אם אתם מחפשים דשא סינטטי במראה טבעי אז בחרו בדגמי דשא סינטטי כמו סוואנה, טבע או עדן המשלבים בתוכם מספר גוונים למראה טבעי במיוחד. אם אתם אוהבים דשא סינטטי במראה ירוק עד אז בחרו בדגמים כמו: פארק, גרדן ופרש שיעניקו לכם מראה ירוק ונעים לאורך כל השנה.

דגמי הדשא הסינטטי של חברת דשא קבוע נחשבים לאיכותיים בשוק והם פותחו במשך שנים רבות על מנת לאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של סוגי דשא סינטטי איכותי עם כל תקני האיכות הדרושים. נשמח לעמוד לשרותכם!

דשא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד