כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אין ייאוש

מיליונר סיני נכשל 27 פעמים במבחני הכניסה לאוניברסיטה

אזרח סיני ניגש מידי שנה לבחינות הכניסה לאוניברסיטה במטרה לרכוש השכלה אקדמאית | כבר 27 שנים שהוא נכשל | לפני שנים פתח עסק וכיום הוא מיליונר- אך הוא עדיין ממשיך לנסות

מיליונר סיני נכשל 27 פעמים במבחני הכניסה לאוניברסיטה
אוניברסיטה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מיליונר סיני טוען שהוא נכשל במבחני הכניסה הקשים של האוניברסיטאות בפעם ה-27. ביום שישי, ליאנג שי בן ה-56 גילה שהוא השיג רק 424 מתוך 750 נקודות. ציון נמוך ב-34 נקודות מהמינימום הדרוש להגשת מועמדות לכל אוניברסיטה בסין.

כמעט 13 מיליון תלמידים ניגשו השנה לבחינות. ליאנג משך בעבר סיקור תקשורתי מקומי על ניסיונותיו להמשיך לרכישת השכלה גבוהה. לאחר שהשתתף בבחינות עשרות פעמים מאז 1983, ליאנג אמר לתקשורת המקומית שהוא מאוכזב מהתוצאה שלו השנה ותהה אם אי פעם יגשים את חלומו.

"פעם הייתי אומר 'אני פשוט לא מאמין שלא אצליח', אבל עכשיו אני נקרע", אמר האיש מסצ'ואן לכלי התקשורת הסיניים. גאוקאו, הבחינה הקשה הידועה לשמצה, בוחנת יוצאי תיכון על סינית, מתמטיקה ואנגלית ועוד מקצוע מדעי או רוחני לבחירתם. נתוני ממשלת סין מראים שרק 41.6% מהמועמדים לבחינות התקבלו לאוניברסיטאות או מכללות ב-2021.

הגאוקאו נתפס כהזדמנות להתקדם לרכישת תואר אקדמאי, במיוחד עבור אלה ממשפחות עניות יותר, במדינה שבה תואר נחשב חיוני לעבודה טובה. המבחנים היו מוקד מערכת החינוך במדינה מאז שנות ה-50, למרות שהם הוקפאו במהלך 'מהפכת התרבות'.

עבור ליאנג, הוא אמר שהוא תמיד חלם להתקבל לאוניברסיטה יוקרתית ולהיות "אינטלקטואל". לאחר שנכשל בניסיון הראשון שלו ב-1983 כשהיה בן 16, הוא עבד בעבודות שונות אבל המשיך להגיש מועמדות מדי שנה עד 1992, אז נחשב למבוגר מדי.

לאחר שהמפעל בו עבד פשט את הרגל באותה שנה, מר ליאנג הקים עסק משלו לסיטונאות עצים באמצע שנות ה-90. עד מהרה הוא הפך לאיש עסקים מצליח בהרבה מסטודנט - הוא הרוויח מיליון יואן בתוך שנה אחת ואז פתח עסק לחומרי בנייה.

אבל ב-2001, כשהממשלה הסינית הסירה את מגבלת הגיל עבור הגאוקאו, הוא התחיל שוב את המסע שלו. מידי שנה הוא ניגש שוב ושוב, הוא החמיץ את הבחינות השנתיות רק בגלל בריאותו הלקויה או לוח זמנים עמוס בעבודה.

במהלך השנים, הסיבה לניסיונותיו המתמשכים עברה משינוי גורלו בחיים לחוסר רצון לוותר, אמר. "אני חושב שזה כל כך חבל אם אתה לא הולך לקולג', החיים שלך לא יהיו שלמים בלי השכלה גבוהה", אמר לכלי התקשורת המקומיים ב-2014.

ב-7 ביוני השנה הוא ניגש שוב למרכז מבחנים לגשת לבחינות. הוא מכונה "החזקת גאוקאו מספר 1", הוא נמנע משתייה ומנגן כדי להתמקד בלימודים.  ליאנג אמר שבניגוד לשנים קודמות, הוא מתחיל להרגיש מובס. "חשבתי אם להמשיך", אמר, "אולי אני צריך להרהר בעצמי."

בראיון אחר לרשת סצ'ואן, ליאנג הביע ספקות נוספים. "אולי אוותר (בשנה הבאה)", אמר. "אם אשתתף בו בשנה הבאה, אוותר על שם המשפחה שלי ליאנג אם אכשל".

סין אוניברסיטה מבחנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד