ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"נלחם עד חורמה"

השר שוחח עם מזכיר המדינה על הפטור מוויזה והאיום האיראני

שר החוץ אלי כהן שוחח עם מזכיר המדינה אנטוני בלינקן. שר החוץ כהן עדכן את עמיתו בהתקדמות המגעים עם מדינות ערביות ומוסלמיות שלישראל אין עימן עדיין הסכמי נורמליזציה, והדגיש את החשיבות בשמירת המומנטום של התהליך, בין היתר באמצעות קביעת מועד חדש לפסגת שרי החוץ של "פורום הנגב" בה יוכלו להתארח נציגים ממדינות אלו

השר שוחח עם מזכיר המדינה על הפטור מוויזה והאיום האיראני
השר אלי כהן צילום: מתוך הפייסבוק שלו

שר החוץ אלי כהן שוחח הערב עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן. בשיחה דנו השניים במאמץ ישראלי אמריקאי להרחבת מעגל השלום וקביעת מועד חדש לכינוס פורום הנגב בהשתתפות מדינות חדשות שיצטרפו למעגל הנורמליזציה. השרים דנו בהתמודדות עם ההסלמה ביהודה ושומרון. השר כהן ציין שממשלת ישראל תמשיך להילחם עד חורמה בטרור הפלסטיני ותגן על אזרחיה.

השר כהן גינה בכל תוקף אירועים בהם אזרחים נוטלים את החוק לידיהם ואמר שהממשלה תנקוט בכל האמצעים הנחוצים. מאחורי ההסלמה ביהודה ושומרון, הוסיף, עומדות גרורות הטרור של איראן. עצירת פרויקט הגרעין האיראני והרחבת מעגל השלום יביאו ליציבות ושגשוג אזורי. השר ציין גם את התקדמות בתהליך להצטרפות ישראל לפטור מוויזה לארה"ב.

שר החוץ אלי כהן: "הרחבת מעגל הנורמליזציה והשלום במזרח התיכון, בהובלת ארה"ב, תקדם את האיזור כולו ותביא לביטחון, שגשוג ויציבות. נמשיך לפעול על מנת לבנות ולחזק את יחסינו עם מדינות נוספות במזרח התיכון ומחוצה לו. אמרתי למזכיר המדינה כי מאחורי ההסלמה הביטחונית האחרונה ביהודה ושומרון עומדות גרורות הטרור של משטר האייתולות האיראני. איראן מכווינה טרור בכל רחבי המזרח התיכון, מלבנון וסוריה, דרך עיראק ותימן ועד החמאס והג'יהאד האיסלמי".

עוד אמר השר: "על הקהילה הבינ"ל לפעול בצורה תקיפה וחד משמעית על מנת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. נשק גרעיני בידי משטר הטרור האיראני יהווה סכנה עולמית וייתן את האות למרוץ חימוש גרעיני אזורי. ממשלת ישראל תמשיך להילחם עד חורמה בטרור הפלסטיני ותגן על אזרחיה, עם זאת, הדגשתי בפניו כי אנו מגנים בכל תוקף אירועים בהם אזרחים נוטלים את החוק לידיהם".

השר המשיך: "בשיחה עם ידידי, מזכיר המדינה בלינקן, הבעתי את הערכתי הרבה לשגריר ארה"ב היוצא טום ניידס על תפקידו המרכזי בחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב ובקידום הפטור מוויזה לאזרחי ישראל. אנחנו נמצאים בשלבים הסופיים של התהליך, ואני מעריך שבאוקטובר השנה נוכל לברך על המוגמר ולהביא בשורה לאזרחי ישראל".

איראן ארה''ב אלי כהן אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד