י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
האירועים ביו"ש

דיון סוער אצל נתניהו: "אנחנו מתקשרים ללטף מחבל"

במהלך דיון אצל ראש הממשלה נתניהו על האירועים האחרונים ביו"ש זעם השר בן גביר על השיחה שערך שר הביטחון יואב גלנט עם יועצו של אבו מאזן וכינה אותה "שיחת התנצלות בפני מחבל". גלנט טען להגנתו: "אנחנו לא יכולים להתנהג כמו האויבים שלנו"

דיון סוער אצל נתניהו: "אנחנו מתקשרים ללטף מחבל"
בן גביר ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) דיון מיוחד סביב האירועים האלימים האחרונים ביהודה ושומרון ששיאם בגירוש מח"ט בנימין אליאב אלבז אמש מהשבעה.

השר בן גביר זעם במהלך הישיבה על השיחה שערך שר הביטחון יואב גלנט עם יועצו של אבו מאזן וכינה אותה "שיחת התנצלות בפני מחבל". גלנט טען להגנתו: "אנחנו לא יכולים להתנהג כמו האויבים שלנו".

בן גביר הוסיף ותקף: "אני שומע כל הזמן את הדיבורים על תורמוס עיא ועטרת, וברור שאני מתנגד למעשים שנעשו שם אבל בואו לא נהפוך היוצרות. מי שנרצחים פה הם המתיישבים והטרור שצריך לכסח הוא בג'נין, לא בעטרת.

והשיא זה שיחות ההתנצלות היום לרשות הפלסטינית. מחבל מורשע שישב 10 שנים בכלא, ואנחנו מתקשרים להתנצל בפניו וללטף אותו? אלה שמשלמים משכורות למחבלים אנחנו צריכים להתנצל בפניהם?".

גלנט השיב לבן גביר: "אנחנו לא יכולים להתנהג כמו האויבים שלנו ולהגיע עם הנימוק 'הערבים עושים אז גם לנו מותר'".

בהמשך הדיון התייחסו בכירים במערכת הביטחון לדברים הקשים שאמרה השרה אורית סטרוק ואמרו: "ההתנצלות של סטרוק על אמירתה על כוח וגנר לא באמת משפיעה, בניגוד לדברים עצמם שמשפיעים ופוגעים בכוחות הביטחון בשטח".

בן גביר התייחס גם למעצרים מנהליים נגד יהודים ותקף: "אתם יודעים מצוין שאני מתנגד להתנהגות כלפי המח"ט וראינו שכל הימין מתנגד לזה אבל אל בואו לא נספר סיפורים לעצמנו. שבוע שלם ביקשתי לזמן דיון בקבינט על ארבעה נרצחים ולא הייתה שום תגובה עד שצעקו על המחט, דבר פסול כמובן, ותוך יום אנחנו פה בדיון דחוף.

אני שומע כבר שבוע מראשי מערכת הביטחון על "האלימות החמורה של המתנחלים" ושאסור להיכנע ולהתקפל בפניהם אבל אני שואל איפה נעלמה אותה נחישות כשמדובר במקצת מהדרוזים, מה, כשהם יורים ותוקפים פתאום מותר להיכנע?

ואיפה נעלמה אותה נחישות מול האנרכיסטים שהציתו הבוקר צמיגים מול בית שר המשפטים? למה מחכים? שישרפו לו את הבית??? למה בעניין הזה אין דיון דחוף עם ראש שב"כ והמפכ"ל?

ולמה השב"כ חוקר נערי גבעות שהיו מעורבים בעבירות רכוש ומוציא כלפיהם מעצרים מנהליים, אבל בפשיעה והרצח בחברה הערבית השב"כ מסרב לחקור ולעצור במעצרים מנהליים?".

במקביל שר הביטחון גלנט ציטט בדיון דברים שאמר ראש השב"כ רונן בשיחה סגורה: "זה פגיעה לא במי הוא יהודי, אלא במה הוא יהודי".

בתום הדיון לא התקבלו החלטות אופרטיביות.

 

 

 

בנימין נתניהו איתמר בן גביר יואב גלנט אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד