כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רמת הרעש פי 100 מהמותר

השרה דורשת מהמשטרה לעצור המחאות; זה הנימוק

השרה עידית סילמן דורשת לעצור או לכל הפחות להרחיק את הפגנות המחאה בירושלים מבתי מגורים. הנימוק במכתב ששיגרה למפכ"ל  המשטרה: יותר מדי דציבלים

השרה דורשת מהמשטרה לעצור המחאות; זה הנימוק
הפגנה בירושלים צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן מ'הליכוד' שיגרה מכתב למפכ"ל המשטרה בדרישה לצמצם את הרעש בהפגנות מתנגדי הממשלה בסמוך לבתי מגורים. ‏במכתב מציגה השרה סילמן למשטרה דוחות שמסתבר שביקשה המשטרה לאור תלונות שכנים של הנשיא, ומהם עולה שרמת הרעש מגיעה עד פי 100 מהמותר. הדרישה היא הרחקת המפגינים שני קילומטר מהמקום.

במכתב שפרסם הפרשן הפוליטי עמית סגל שכותרתו "קריאה לפעולה צמצום מפגעי הרעש מהפגנות בסמוך ‏לבתי מגורים", כותבת השרה למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי:

"לבקשת משטרת ישראל, ערך המשרד להגנת הסביבה מדידת רעש מההפגנות המתקיימות בירושלים בחודש אפריל האחרון ע"מ לבחון ‏חריגה מהערכים הקבועים בתקנות למניעת מפגעים (רעש בלתי סביר) התש"ן - 1990 בתוך דירות המגורים הסמוכות, ‏הדו"ח שיצא בעקבות המדידה הצביע על חריגה משמעותית מהערכים ‏שנקבעו בתקנות - ‏בשעות היום, עד השעה 22:00, מפלס הרעש המותר כאשר נמשך בין 15-60 דקות הינו 65 דציבל ואלו הערך שנמדד הינו 77 דציבל, ‏לערך פי 16 מהרעש המותר.

בשעות הלילה, החל מהשעה 22:00 מפלס הרעש המותר כאשר נמשך ‏בין 10-30 דקות הינו 45 דציבל ואלו הערך שנמדד הינו 64.3 דציבל, לערך פי 100 מהרעש המותר. ‏מסקנות הדוח הן כי שימוש באמצעים רועשים כמו מכשירי הגברה, זמבורות, כלי הקשה וכיוצא בזה בסמוך לשימושים רגישים לרעש, כגון מגורים ומוסדות חינוך, גורם לרעש בלתי סביר בשעות היום ‏ולמפגעי רעש קשים בשעות הלילה. הדבר מביא לפגיעה ביכולת של ‏המתגוררים בטווח שמיעה מאזור ההפגנה ללמוד, לנוח, להחלים או להנאה סבירה מרכושם. המלצת הדו"ח היא כי הפגנות המשלבות אמצעים רועשים יתקיימו לפחות 300 מטר משימושים רגישים לרעש ‏כבתי מגורים עד השעה 22:00 ולאחר השעה 22:00 נדרש מרחק של לפחות 2,000 מטר משימושים רגישים.

אציין כי בחודש יולי 2021 ערך המשרד להגנת הסביבה (גם זאת ‏לבקשת המשטרה) מדידה מרעש מהפגנות ברעננה שממצאי דו"ח ‏המדידה שלה היו דומים, ‏בהתאם לכך, אני קוראת לך להנחות את המשטרה לאכוף את התקנות ‏שמטרתן להגן על בריאותם ואיכות חייהם של אזרחי ישראל. שכן לצד
‏הבטחת הזכות הדמוקרטית להפגין ולהביע את עמדתם, אך אין זה ‏סביר כי אזרחים ייסבלו באופן תדיר ממפגע רעש בלתי סביר וחמור בתוך ביתם הפרטי".

העתק של המכתב נשלח גם לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

הפגנת מחאה עידית סילמן קובי שבתאי משטרת ישראל דציבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד