כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סערה בבריטניה

ארבעת המרכולים הגדולים מואשמים בחמדנות יתר

סערה ציבורית מתחוללת בימים האחרונים בבריטניה לאחר שהואשמו מנהלי הסופרים הגדולים בהעלאות מחירים | מחירי המזון עלו בממלכה ב-14.6%

 ארבעת המרכולים הגדולים מואשמים בחמדנות יתר
רחוב בבריטניה צילום: unsplash

בכירים ברשתות הסופרמרקטים הגדולות בבריטניה הכחישו שהרוויחו יותר מדי כסף מהעלאת המחירים, ואמרו לחברי פרלמנט שהענף הוא "התחרותי ביותר שהיינו אי פעם".

מנהלים מרשת המרכולים טסקו, סיינסבורי'ס, אסדה ומוריסונס הואשמו בשל מחירי מזון ודלק גבוהים. הסופרמרקטים דחו את הטענות על רווחים עודפים ואמרו שהם דווקא מגנים על הלקוחות מההשפעה המלאה של עליות המחירים.

הממונה על התחרות שבודקת את רמת מחירי המזון והדלק, בוחנת אם לא חוסר תחרותיות גרמה לכך שהלקוחות משלמים יותר מדי.

מנהלי סופרמרקטים נחקרו על ידי חברי פרלמנט בוועדת העסקים והמסחר היום (שלישי) מדוע מחירי המזון עדיין עולים, למרות ירידה מסוימת בעלויות.

מחירי המזון עלו ב-14.6% השנה עד יוני. זה נתון נמוך מ-15.4% בשנה למאי, אבל זה לא אומר שהמחירים יורדים, רק שהם עולים בקצב איטי יותר.

היו"ר של וועדת העסקים והמסחר, דארן ג'ונס, אמר כי כל ארבעת הסופרמרקטים, למעט מוריסונס, הרוויחו הרבה יותר בהשוואה לפני מגיפת הקורונה. עוד אמר כי שמע על עובדי אסדה לאחרונה "שצריכים ללכת לבנק המזון כדי לאסוף תרומות של מזון שהם ערמו בסופרמרקט שלהם כי הם לא יכולים להסתדר".

אבל הסופרמרקטים אמרו שכולם שילמו את שכר המינימום ומעלה וטענו שהם עושים כל שביכולתם כדי להגן על הלקוחות מפני עלויות גבוהות יותר הנובעות מהעלייה במחירי האנרגיה, העבודה והסחורות. ג'יין האנט, חברת פרלמנט, שאלה את המנהלים אם הם "בעצם קרטל" והם משתפים פעולה בקביעת מחירים.

בתגובה, אמר קריס קומרפורד, סמנכ"ל המסחר של אסדה, שהקמעונאות בבריטניה היא "השוק התחרותי ביותר", תחושה שהדהדה על ידי בכירים מסינסבורי'ס וטסקו.

סופר בריטניה מחירי המזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד