כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
קטסטרופה כלכלית

הבנק האמריקאי בסקירה: "המשך החקיקה יביא לעלייה בריבית"

בסקירה שפרסם אחד הבנקים הגדולים בארצות הברית הוא עומד על פוטנציאל הנזק הגלום בהמשך חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית והמחאות שנלוות אליה

הבנק האמריקאי בסקירה: "המשך החקיקה יביא לעלייה בריבית"
ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית בת"א צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מורגן סטנלי, אחד משלושת הבנקים הגדולים בארה"ב מזהיר היום (שלישי) מפני ההשלכות הכלכליות של המשך חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית על כל אי היציבות שנלווה עמה.

בסקירה הכלכלית המפורטת כותבים כלכלני הבנק כי "אי יציבות מקומית הקשורה לשינויים המוצעים במערכת המשפט משפיעה על הכלכלה הן בטווח הקצר והן בבינוני".

גם בכל הנוגע למשיכת השקעות בתחום ההיטק שנחשב לקטר של המשק כותבים "מעצמת ההיי-טק של המזרח התיכון מזועזעת על ידי המצב הפוליטי. ישראל הפכה לכלכלה שצומחת במהירות עם יסודות חזקים והפכה למעצמת ההייטק של המזרח התיכון. צמיחת התוצר הינה גבוהה באופן עקבי, האינפלציה נמוכה, ישנה ירידה ביחס החוב/תוצר ומאזן חיובי של השקעות בינלאומיות נטו".

בנוסף, מצוין גם תרחיש האימים אותו צופה הבנק במידה ואי היציבות והמחאות יימשכו לאורך זמן "בתרחיש השלילי שלנו, אם המתיחות סביב הרפורמה המשפטית תימשך זמן רב או תחול הסלמה, פרמיית סיכון גבוהה יותר של ישראל ופיחות השקל יתורגמו לאינפלציה גבוהה, של 5.1% ב-2023 – מה שיוביל בהמשך להעלאת ריבית בנק ישראל לרמה של 6.25%"

הרפורמה המשפטית מורגן בנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד