כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ניסוי כלכלי

רוסיה צפויה לאפשר שימוש במטבעות וירטואליים

רוסיה מתכננת לאפשר שימוש בקריפטו עבור עסקאות בינלאומיות | סנקציות בינלאומיות הוטלו על המדינה כדי להוציא אותה מתשתית סליקת התשלומים העולמית 

רוסיה צפויה לאפשר שימוש במטבעות וירטואליים
צילום איור של ביטקוין צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

רוסיה צפוייה להודיע בקרוב כי היא תאפשר להשתמש במטבעות וירטואליים-קריפטו כגון ביטקוין, את'ריום, Tether ועוד. הסיבה הרשמית לדברי דובר הבנק המרכזי היא מפני ש"בנקים זרים חוששים לפעמים לקיים אינטראקציה עם בנקים רוסים ולנהל התנחלויות עם רוסיה". כזכור, לפני כשנה וחצי, עם פלישת רוסיה לאוקראינה במה שהוגדר "מבצע מיוחד", הוטלו עליה סנקציות כלכליות רבות שאף הביאו לניתוקה של המדינה ממערכת הסליקה הבינלאומית.

בשיחה עם פעילי המפלגה הפוליטית "האנשים החדשים" ביום שני, אמרה נגידת הבנק המרכזי של רוסיה, אלווירה נביולינה, כי התוכנית של הבנק המרכזי כוללת יצירת ארגונים מיוחדים שיושמו בכריית קריפטו ועיבוד תשלומים עבור עסקאות סחר חוצות גבולות. עדיין לא ברור מהם הארגונים האלה. אחת מחברות הכרייה הגדולות ברוסיה, שיתפה בעבר פעולה עם חברת הנפט המזוהה עם המדינה, גזפרום.

נכסים דיגיטליים שהונפקו בתוך רוסיה, בהתאם לחוק המקומי שהתקבל בשנת 2020, יכולים לשמש גם לעסקאות בינלאומיות כאלה בשוויון למטבעות הקריפטו המבוזרים העולמיים, הוסיפה נביולינה.

סגנה של נליולינה, אלכסיי גוזנוב, הוסיף כי הבנק המרכזי של רוסיה נמצא כעת בדיונים עם הממשלה כדי להגדיר איזה סוג של ארגונים יכולים להשתתף בניסוי, איך המודלים העסקיים שלהם צריכים להיראות ובאילו בנקים הם ישתמשו. בשלבים המוקדמים של הניסוי סביר להניח שיהיו חברות בחסות ממשלתית, אמר.

אל סלבדור, בהנהגתו של הנשיא נאיב בוקלה, עשתה היסטוריה כשהפכה למדינה הראשונה כשהעניקה לביטקוין תוקף חוקי. מאז חלפו יותר משנתיים והניסוי רחוק מלהצליח. 375 מיליון דולר הושקעו ו-60 מיליון דולר כבר אבדו. אכזבה וחוסר וודאות מציפים את המדינה הקטנה השוכנת במרכז אמריקה, ושום סוגיה קריטית במצבם הכלכלי הקשה של 6.5 מיליון אזרחים לא קיבלה מענה.

ביטקווין רוסיה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד