י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

זעם בבני ברק: שביתה צפויה במשפחתונים בעיר

מאז תחילת שנת הלימודים - מטפלות המשפחתונים לא קיבלו משכורת מהעירייה • "העירייה מבצעת עושק וגזל לאור יום"

ילדים. צילום אילסטורציה: פלאש 90
ילדים. צילום אילסטורציה: פלאש 90

מאז תחילת שנת הלימודים - המטפלות במשפחתונים בבני ברק לא קיבלו משכורת מעיריית בני ברק.

מדובר ב-220 המטפלות המאוגדות באיגוד משפחתוני משרד הכלכלה בכוח לעובדים, המפעילות את המשפחתונים מביתן. התשלום נגבה מההורים בהתאם לדרגות ההשתכרות. מרבית ההורים זקוקים לסבסוד מן המדינה עד כדי תשלום מלא. את גובה הסבסוד קובעת המדינה (משרד הכלכלה). את התפעול השוטף לרבות התשלום בפועל מקיים זכיין. במקרה של בני ברק- העירייה.

והנה, השנה, מסיבות לא ברורות לא נחתם חוזה בין העירייה למשרד הכלכלה. התוצאה: אין דירוגי שכר להורים. משמע - אין מי שיבטיח סבסוד להורים ואין מי שיישלם למטפלות את חלק המשכורת החסר.

ההורים, במידה רבה של צדק, מוכנים לשלם רק את גובה התשלום המסובסד. כך קורה כי גם ללא אישור רשמי נאלצת מטפלת לקבל מאות בודדות עבור כל ילד. משכורתן נפגעת באחת, מממשכורת של -7000- 8000 ש"ח מקבלות מרבית המטפלות תשלום של אלף ש"ח בלבד.

בעקבות כך ביום שני הקרוב צפויה שביתה של המטפלות במשפחתונים ומאות הורים לילדים שעובדים יצטרכו להיות עם ילדיהם בבית.

אחד ההורים אומר ל'בחדרי חרדים': "לא ייתכן שהעירייה לא מסדירה את העניין אנחנו צריכים להוציא מכיסנו כסף וייתרה מכך בשביתה להיות עם הילדים בבית, היגע הזמן שחנוך זייברט יטפל בכל הנושא הזה. זה גזל ועושק לאור יום".

תגובת כוח לעובדים: "מדובר במחדל חמור של עיריית בני ברק. לא ייתכן ששכרן של מאות עובדות תושבות העיר יולן רק בשל טעות חלמאית. את החוזה בין העירייה למשרד הכלכלה צריך היה לסגור טרם תחילת שנות הלימודים. לא ייתכן כי כמעט חודשיים מאז תחילת שנת הלימודים לא קיבלו כל המטפלות את משכורתן!וזאת חרף פניות חוזרות ונשנות לעיריה שלא נענו.

"להוסיף חטא על פשע נאמר למטפלות מהעירייה כי גם בחודש הבא צפויים עיכובים בתשלום המשכורת. לאור התנהלות הרשויות , אם לא תכנסנה משכורות ביום ראשון, בכוונת המטפלות להשבית את פעילות המשפחתונים בבני ברק".

תגובת עיריית בני ברק:
צר לנו מאוד שעובדות המשפחתונים בבני-ברק הגיעו להפגין ברחבת העירייה בשל אי העברת כספים לעובדות, כאשר לו היו בודקות

את המציאות כמות שהיא היו נוכחות לדעת, שהעיכוב קשור, לצערנו, במשרד הכלכלה והוא הכתובת היחידה לפיתרון הבעיה – כך הגיב אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה להפגנת עובדות המשפחתונים מול העירייה.

הדובר הוסיף, כי אין ספק שלפניית המטפלות ישנה הצדקה מירבית. הבעיה נבדקה ע"י האגף העירוני לשירותים חברתיים ונמצא, כי ,

כידוע, את הסבסוד לילדי המשפחתונים מאשר משרד הכלכלה, בהתאם לדירוג, ולאחר שהוא מעביר את החומר לרשות המקומית,

מוסדר הנושא, ותשלום לכל משפחה במשפחתון הוא בהתאם לדירוג. ברם, משרד הכלכלה לא העביר לעירייה את יומן קובץ הנתונים שעל בסיסו ישנה רשימת הילדים והסבסוד בהתאם לדירוג, ובלעדי יומן זה אין לרשות המקומית כל יכולת לפעול בנושא, ואין היא מקבלת כל תשלומים ממשרד הכלכלה להסדר התשלום בהתאם.

ממשרד הכלכלה טוענים, שוב ושוב, שישנה חסימה טכנית בהעברת החומר, שטרם הוסדרה, והנושא נמצא בטיפול חשבות המשרד.

ידוע לנו, שטענה כזו על חסימת החומר הושמעה לעיריות נוספות, שגם בהן לא הוסדר הנושא.
אשר לטענה כאילו העירייה לא חתמה על חוזה הפעלה מול משרד הכלכלה – כל מטפלת מוזמנת לבוא לעירייה ולראות את החוזה

החתום, כך שהטענה שישנה כוונת הפרטה למשפחתונים לא היתה ולא נבראה.
משום כך, כל עוד אין את אישור הסבסוד ממשרד הכלכלה, על ההורים, לצערנו, לשלם את סכום 1,700 ₪, שהינו הסכום המירבי.

כדי לקדם את פיתרון הבעיה, מוצע למטפלות לפנות ישירות, לאגף מעונות יום ומשפחתונים במשרד הכלכלה, רח' בנק ישראל 3, ירושלים, שהינו הממונה על נושאי המשפחתונים ברחבי הארץ. אשר לטענה, כאילו, העירייה לא חתמה על חוזה ההפעלה עם משרד הכלכלה, ומשום כך ישנו עיכוב בהעברת הכספים, העירייה מזמינה את נציגי המטפלות לבוא למשרדי העירייה ולהיווכח בחוזה החתום, כך שגם הטענה כי לעירייה כוונה להפריט את המשפחתונים, ומשום כך ישנו עיכוב בהעברת הכספים. אין לטענה זו כל יסוד ובסיס, וחבל על המשמיצים שדואגים להפיץ טענות מסוג זה, שלא תקדמנה כל פיתרון לבעיה.
משרד הכלכלה זעם משפחתונים חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד