כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לראשונה מזה 20 שנה

טסים למיאמי בקרוב? הזהרו מהמחלה המסוכנת

בפלורידה ובטקסס דווחו כמה מקרים של מלריה | ההתפשטות הראשונה של המחלה בתוך ארה"ב מזה 20 שנה | פלורידה הזהירה את התושבים לנקז מים עומדים 

טסים למיאמי בקרוב? הזהרו מהמחלה המסוכנת
יתוש המלריה צילום: Pixabay

פלורידה וטקסס חוות כמה מקרים מקומיים של מלריה. ההתפשטות הראשונה של המחלה המועברת ביתושים בתוך ארה"ב מזה 20 שנה, מזהירים גורמים רשמיים. מתבצע מעקב אחר מקרים נוספים נמשך, אומרים.

הסיכון לחלות במלריה בארה"ב נותר נמוך ביותר, נכתב. מלריה נגרמת על ידי עקיצת על ידי יתוש נגוע. הוא נפוץ באזורים נרחבים של אפריקה, אסיה ומרכז ודרום אמריקה אך לא בארה"ב. עם זאת, יתושי אנופלס, המצויים בחלקים רבים של ארה"ב, יכולים להעביר מלריה, אם הם ניזונו מאדם נגוע.

הסיכון גבוה יותר באזורים שבהם: האקלים מראה שהחרקים שורדים ברוב ימות השנה וכן נמצאים מטיילים מאזורים אנדמיים  המלריה.

אנשים נגועים יכולים לסבול מחום, הזעות וצמרמורות. מלריה היא מצב חירום ויש לטפל בה במהירות באמצעות תרופות כדי להרוג את הטפיל הגורם לזיהום.

שימוש בחומר דוחה חרקים וכיסוי יכול לסייע בהגנה מפני עקיצות יתושים. ה-CDC אומר שהוא עובד עם מחלקות הבריאות של פלורידה וטקסס ומצב אלו שאובחנו וטופלו לאחרונה "משתפרים".

מומלץ לרופאים בארה"ב לשקול מלריה בכל אדם עם חום בלתי מוסבר, ללא קשר להיסטוריית הנסיעות הבינלאומית, במיוחד אם הוא ביקר או גר באזורים המושפעים של פלורידה או טקסס. פלורידה פרסמה התראה על מחלה הנישאת ביתושים לאחר שהתגלו מקרים במחוז סרסוטה ובמחוז מאנטי, והזהירה את התושבים לנקז מים עומדים שבהם יתושים יכולים להתרבות וללבוש חולצות ומכנסיים עם שרוולים ארוכים.

מלריה מיאמי טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד