כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"כמעט שבע תקריות ביום"

ירידה לצורך עליה: מקרי האנטישמיות יורדים אך נשארים גבוה

רמות האנטישמיות נותרו גבוהות בגרמניה על רקע החשש מפני גל ימין קיצוני. נתונים מ-2022 מראים ירידה כוללת בתקריות בפריסה ארצית, אך עלייה בתקיפות האלימות. "כמעט שבע תקריות ביום"

ירידה לצורך עליה: מקרי האנטישמיות יורדים אך נשארים גבוה
שוטרים בהולנד צילום: Unsplash

ארגון מעקב אחר אנטישמיות בגרמניה תיעד 2,480 תקריות ברחבי גרמניה בשנת 2022, התקריות מהווים ירידה של תשעה אחוזים בהשוואה לסטטיסטיקה של 2021.

"זה כמעט שבע תקריות ביום, האנטישמיות בגרמניה נותרה ברמה גבוהה", כך מסר האיגוד הפדרלי של גרמניה למרכזי מחקר ומידע בנושא אנטישמיות, בהצהרה על הדו"ח השנתי. למרות הירידה המספר בכל זאת מהווה עלייה של 26% לעומת הסטטיסטיקה של 2020.

מקום נוסף שסובל מאנטישמיות, במדינת הולנד יש ירידה של 15% בתקריות אנטישמיות בשנת 2022 לעומת השנה הקודמת 2021, ל-155 אירועים בשנה שעברה.

נתוני 2021 בשתי המדינות שיקפו זינוק בפעילות אנטישמית במהלך הלחימה של ישראל עם חמאס ברצועת עזה באותה שנה. אחד ממקרי האלימות הקיצונים בגרמניה היה ירי בנובמבר האחרון בביתו של רב בית הכנסת הישן במדינת אסן, בחלונות הבית התגלו חורים מכדורים.

התקריות שתועדו בגרמניה ב-2022 כללו תשעה מקרים של אלימות קיצונית, לעומת שישה ב-2021. בהולנד נרשמו שלושה אירועים אלימים ב-2022, כמו ב-2021.

בהולנד, התקריות כללו קרב אגרוף שפרץ באמסטרדם, אנדרטה לזכר קורבנות מלחמת העולם השנייה שחוללה. יהודים שחגגו את חג פורים הותקפו על ידי צעירים שאחד מהם נעצר על ידי המשטרה, הדו"ח לא ציין את המניע האידיאולוגי של התוקפים.

לדברי אריאל מוזיקנט נשיא הקונגרס היהודי האירופי: "יש תסיסה אנטישמית ניכרת בחוגי הימין הקיצוני בגרמניה, ויש לך ניאו-נאצים בודדים שעלולים לבצע פיגוע בבית כנסת או להרביץ לרב ברחוב", הוא אמר ל"טיימס אוף ישראל". "אבל הכוח המניע של האנטישמיות הקטלנית, שמסכנת את חיי היהודים, באירופה כיום הוא מוסלמי".

אנשים מסביבות מוסלמיות במערב אירופה אחראים לכ-70% מהתקיפות הפיזיות על יהודים במערב אירופה כיום, הוא אמר, והוסיף כי התעמולה האיראנית היא "גורם רציני, שמסית תוקפים לפעול".

אנטישמיות באירופה אנטישמיות בגרמניה אנטישמיות בהולנד נאצים הולנד גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד