ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לאחר מרד קבוצת וגנר

מבקר חריף של פוטין: "השינוי במשטר קרוב הרבה יותר"

מיכאיל חודורקובסקי, איש אופוזיציה יהודי שסבל רבות מפוטין אמר שהאופוזיציה חייבת להיערך לניצול "התקוממויות עתידיות". הוא אמר: "השינוי במשטר קרוב הרבה יותר לאחר מרד קבוצת וגנר"

הנשיא פוטין
הנשיא פוטין צילום: צילום מסך ערוץ RTVE

מיכאיל חודורקובסקי, האוליגרך לשעבר הגולה ואחד ממבקריו הידועים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, פועל במשך שנים לסיים את שלטונו של המנהיג הרוסי.

במהלך סוף השבוע, כאשר הלוחמים המורדים של מנהיג וגנר יבגני פריגוז'ין התקדמו לעבר מוסקבה, קרא חודורקובסקי לאנשים לתמוך במרד השכירים ולנצל אותו כהזדמנות להפיל סופית את משטרו האוטוקרטי של פוטין.

למרות שזה התמסמס שעות מאוחר יותר, חודורקובסקי אמר לרשת ABC כי ההתקוממות של פריגוז'ין חשפה את משטרו של פוטין כחלש בצורה יוצאת דופן והראתה שהאופוזיציה הדמוקרטית של רוסיה צריכה להתכונן כעת לניצול הזדמנויות דומות.

"שינוי במשטר הפך לאפשרי הרבה יותר", אמר חודורקובסקי ל-ABC News by Zoom ביום ראשון. "אנחנו הרבה יותר קרובים מלפני יומיים. זה הוכיח בבירור לכולם ולאופוזיציה הדמוקרטית, שהמשטר חלש, שאפשר להשתמש בחולשה הזו, שהמשטר כמעט על הרצפה".

"עכשיו בהחלט יהיו עוד הזדמנויות כאלה. אבל בפעם הבאה, אנחנו רק צריכים להיות מוכנים יותר", אמר והוסיף כי האופוזיציה הדמוקרטית צריכה להתחמש כדי שתוכל לנצל אותן.

"המצב של סוף השבוע הראה שמספיק כמה ארגונים חמושים כדי ששאלת העברת השלטון תיפתח", אמר חודורקובסקי. הוא הוסיף: "כל השאלה היא מי יתפוס את אותה העברת הכוח. ולאופוזיציה הדמוקרטית יש הזדמנות לתפוס אותה".

חודורקובסקי, טייקון נפט לשעבר שהיה האיש העשיר ביותר ברוסיה, נעצר ב-2003 באשמת הונאה והעלמת מס ושהה עשור בכלא בעונש שנתפס במערב כרדיפה פוליטית.

הוא שוחרר ב-2013 לאחר שפוטין נתן לו חנינה, ומאז סייע למערכות בנקאות מחו"ל לפעול נגד רוסיה ולערער את שלטונו של פוטין.

חודורקובסקי אמר שאין לו ספק שפעולותיו של פריגוז'ין הן ניסיון הפיכה אמיתי, ואמר ש"תיאוריות קונספירציה" לפיהן היא תואמה עם פוטין פורסמה על ידי הקרמלין כ"בקרת נזקים".

הוא אמר שהוא קורא לכוחות הדמוקרטיים להשתמש בפריגוז'ין ככלי להפלת משטרו של פוטין, ואמר שפריגוז'ין הוא "שודד ופושע מלחמה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד