י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
להמשיך להתחסן

קרוב ל-36 מיליון באירופה סבלו מלונג קוביד

ארגון הבריאות העולמי מסר שכמעט 36 מיליון אנשים באירופה עשויים לסבול מבעיות בריאות ארוכות טווח כתוצאה מנגיף הקורונה שהם קיבלו במהלך שלוש השנים הראשונות של המגיפה  

קרוב ל-36 מיליון באירופה סבלו מלונג קוביד
חיסון לקורונה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

קרוב ל-36 מיליון אנשים באירופה עשויים לסבול מבעיות בריאות ארוכות טווח כתוצאה מנגיף הקורונה שהם קיבלו במהלך שלוש השנים הראשונות של מגיפת הקורונה, כך אמר המנהל באירופה של ארגון הבריאות העולמי.

ד"ר הנס קלוגה אמר ש"קורונה ארוך" נשאר "מצב מורכב שאנחנו עדיין יודעים עליו מעט מאוד" ו"נקודה עיוורת בולטת בידע שלנו, אלא אם נפתח אבחון וטיפול מקיף, אחרת לעולם לא נתאושש באמת מהמגיפה", אמר קלוגה, והדגיש כי מבוגרים, ואנשים עם מצבים רפואיים שונים ואחרים עם מערכת חיסון מוחלשת צריכים להמשיך להתחסן.

בעוד שרוב האנשים מתאוששים מקורונה תוך מספר שבועות לאחר ההדבקה, חלק מהאנשים דיווחו שהם חווים עייפות מתמשכת, קוצר נשימה וערפול מוחי.

אזור אירופה של ארגון הבריאות העולמי מכסה 53 מדינות מאירלנד ועד אוזבקיסטן עם אוכלוסייה של יותר מ-900 מיליון. נתונים סטטיסטיים של חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון מצביעים על כך שאחד מכל 30 מתושבי האזור חווה "קורונה ארוכה" בשלוש השנים האחרונות, אמר קלוגה.

בחודש שעבר, ארגון הבריאות העולמי אמר שקורונה כבר אינו מצב חירום עולמי. ההודעה פורסמה יותר משלוש שנים לאחר שהארגון הכריז על נגיף הקורונה כמשבר בינלאומי. סוכנות הבריאות של האו"ם מסרה שזה לא אומר שהמגיפה הסתיימה, וציינה עליות במקרים בדרום מזרח אסיה ובמזרח התיכון.

ארגון הבריאות העולמי קורונה חיסון לקורונה אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד