כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הרודן חושף

לוקשנקו איים על פריגוז'ין כי הוא "ימחץ כמו חרק"

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו אישר כי ראש וגנר פריגוז'ין נסע לבלארוס בתנאים המאפשרים לו לעזוב את רוסיה מבלי לעמוד לדין פלילי על המרד שהוביל נגד רוסיה

לוקשנקו איים על פריגוז'ין כי הוא "ימחץ כמו חרק"
כוחות וגנר בעיר רוסטוב צילום: צילום מסך

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, שבר שתיקה אתמול (שלישי), ואישר כי ראש וגנר פריגוז'ין נסע לבלארוס, בתנאים שתווך עמו לוקשנקו, המאפשרים לו לעזוב את רוסיה מבלי לעמוד לדין פלילי על נסיון להגיע למוסקבה ולמרוד בפוטין.

לוקשנקו טען כי אמר לפריגוז'ין כי הוא "ימחץ כמו חרק" אם ימשיך בהתקדמותו לכיוון מוסקבה, ושכנע אותו לבטל את המרד שהחל בעיר רוסטוב שם השתלט על מבני צבא. לוקשנקו אמר מעט מאד על עתידו של פריגוז'ין, רק ציין כי ראש וגנר אצלו במדינה.

רשת CNN מציינת כי כאשר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עמד בפני ניסיון הפיכה ב-2016, תגובתו הייתה מהירה ובלתי מתפשרת. אלפים נכלאו בתוך ימים. הוא הודיע ​​בפומבי שהוא שוקל להחזיר את עונש המוות. אפילו שנה לאחר מכן זעמו היה מורגש. "אנחנו הולכים לערוף את ראשי הבוגדים האלה", אמר.

לאורך המשבר, ארדואן כמעט ולא עזב את התקשורת הוא השתתף בהלוויות של ההרוגים במרד. הוא גייס מפגינים, וארגן הפגנות המוניות פרו-ממשלתיות בערים הגדולות.

מראות כאלה נעדרו ברוסיה. הפגנות התמיכה הפומביות היחידות היו דווקא בפריגוז'ין. בעיר רוסטוב אנשים עמדו ברחובות כדי לעודד אותו ולעשות סלפי.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אלכסנדר לוקשנקו כח וגנר טורקיה רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד