כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מתיחות בין המעצמות

מטוס ממשלתי רוסי נחת בוושינגטון כדי להחזיר דיפלומטים למוסקבה

מטוס של הקרמלין טס לארה"ב להחזיר דיפלומטים חזרה למוסקבה לאחר ההפיכה שכשלה. מטוס הנוסעים הרוסי מהווה חלק מטייסת מיוחדת של ולדימיר פוטין מהצי הנשיאותי שלו המשמש להובלת נשיא רוסיה ופקידי ממשל

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מטוס ממשלתי רוסי נחת בוושינגטון כדי להחזיר דיפלומטים בכירים למוסקבה, בזמן שהמתח בין רוסיה למערב גדל. הטיסה לארה"ב המריאה ממוסקבה בשעה 9:27 בבוקר יום שלישי שעון ארה"ב וטסה דרך נתיב לא ברור תוך התחמקות מהמרחב האווירי של האיחוד האירופי, כך על פי נתוני טיסות ציבוריים.

דובר משרד החוץ של ארצות הברית אישר שהטיסה אמורה להחזיר דיפלומטים רוסים מארצות הברית למוסקבה. הגורמים הרשמיים אמרו: "ממשלת ארה"ב אפשרה לממשלת רוסיה לשלוח טיסת שכר לארצות הברית כדי להטיס לרוסיה דיפלומטים רוסים שתפקידיהם הסתיימו. "אנחנו שומרים על הדדיות קפדנית עם רוסיה בנוגע למשימות הובלה מיוחדות לאנשי דיפלומטיים ומטענים" נמסר.

בכיר לשעבר במודיעין האמריקאי אמר כי ייתכן שהמטוס גם מעביר דיפלומטים חלופיים, כולל סוכני מודיעין פוטנציאליים לארה"ב. הפקיד אמר: "אני מאמין שבטיסה הזו יהיו דיפלומטים וסוכנים שייפגשו לראשונה עם עמיתיהם בשגרירות בוושינגטון הבירה".

הטיסה מגיעה מספר ימים לאחר שיגבני פריגוז'ין ראש שכירי החרב של וגנר פתח במרד נגד הצבא הרוסי, אך התקפל ומצא את עצמו בגלות בבלארוס.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר וושינגטון ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד