כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
העצומות חוזרות

שינוי מדיניות בצה"ל כלפי המילואימניקים: מי שלא יתייצב יודח

עצומות המילואימניקים חוזרות על רקע קידום חקיקת עילת הסבירות כחלק מחבילת חוקי הרפורמה המשפטית. בצה"ל משנים הפעם מדיניות ומצהירים שמי שלא יתייצב יודח מהיחידה

שינוי מדיניות בצה"ל כלפי המילואימניקים: מי שלא יתייצב יודח
מחאת אחים לנשק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות חזרת החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית, מאות מילואימניקים בחיל האוויר הציבו אולטימטום שבו איימו: "אנו מפסיקים לאלתר את התנדבותנו לשירות מילואים פעיל, כל עוד ממשיכים הצעדים החד-צדדיים לחיסול המשטר הדמוקרטי וכינון עריצות, בכסות שקרית של "רפורמה משפטית".

במכתב עליו חתמו הם הסבירו: "משמעותם המצטברת של מהלכי ההפיכה ברורה – זוהי הפרת החוזה היסודי בין הנהגת המדינה לביננו, אלו המחרפים נפשם להגנת המולדת. אלו אינם הערכים עבורם הוקמה מדינת היהודים, הם סותרים באופן בוטה את ערכי מגילת העצמאות, ואינם הערכים עבורם אנחנו מוכנים להרוג ולהיהרג".

גם מילואימניקים ביחידות באגף המודיעין והסייבר, יחידה השדה ורופאים שיגרו מכתבים דומים. 150 מילואימניקים בשלדג חתמו מוקדם יותר על עצומה שבה הצהירו שלא יתייצבו לשירות מילואים אם הרפורמה תקודם.

מפקד שלדג אמר כי לא קיבל את המכתב לידיו, אך הבהיר למקורביו כי מי שלא יתייצב למילואים יודח מהיחידה. תגובתו של מפקד שלדג מעידה על שינוי מדיניות בצה"ל. בניגוד לפעם הקודמת, הטיפול בעצומות או בהצהרות על סרבנות נקבע על פי סטנדרט חדש, לפיו אם חייל מילואים לא יתייצב לשירות, הוא יועמד לדין משמעתי או יודח.

סרבנים מילואימניקים מילואים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד