כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"חשבנו שיתפטר"

אלשיך התבטא על התוכנית להדיח את רה"מ נתניהו ועורר סערה

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התייחס הבוקר להתפתחות האחרונה בתיקי נתניהו וניסיונות השופטים להידבר עם נציגי הפרקליטות בעקבות הקושי להרשיע את רה"מ בשוחד, ואמר: "אי אפשר היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר". אלשיך הוסיף: "התקדים שהיה מול עינינו היה של אולמרט"

אלשיך התבטא על התוכנית להדיח את רה"מ נתניהו ועורר סערה
פלאש 90

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התייחס הבוקר (רביעי) להתפתחות בתיקי נתניהו בעקבות המסר שהעבירו השופטים לפרקליטות ולפיו יהיה קשה להרשיע את נתניהו בתיק 4000 בשוחד ואמר "אי אפשר היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר".

אלשיך אמר בריאיון בגל"צ: "אי אפשר היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר ושהמפלגה לא תגיד לו שלטובת המדינה הוא צריך להתפטר ומישהו אחר ייכנס לשלטון".

אלשיך הוסיף: "אני מכוון את זה למפלגה שנלחמת ולא מבינה שהיא צריכה להגיד שלטובת המדינה 'אנחנו מעמידים איש אחר בראשנו'"

לדבריו, "התקדים שהיה מול עינינו היה של אולמרט".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר סמוטריץ׳ הגיב: "גבירותיי ורבותיי, אזרחי ואזרחיות ישראל. יום עצוב למדינת ישראל. יש פה מספר גורמים שחברו יחד כדי לנצח את הדמוקרטיה ולבצע הפיכה.

פקידים ומפקדים לשעבר שניסו בזמן תפקידם לבצע מהלכים כדי להחליף שלטון וכשלו, חברו יחד ומנסים גם כעת לנצח את דברו של הבוחר הישראלי. גם הפעם הם יכשלו.

מערכת האכיפה והמשפט בישראל זקוקים לשידוד מערכות, אנו מובילים את התיקונים הללו כדי למנוע הישנות של מהלכים אנטי דמוקרטים כאלו בעתיד. לא ניתן להם לגנוב את הדמוקרטיה הישראלית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "אלשיך מודה היום בקולו שניסה לבצע הפיכה שלטונית באמצעות חקירות וכתב אישום. לא אכפת לו מהדמוקרטיה, לא אכפת לו מהחוק, וכל מה שרצה זה רק להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות, באמצעים לא דמוקרטיים. לא פלא שהם פוחדים כל כך מהרפורמה המשפטית שתיקח את הכוח מהאוליגרכיה ותחזיר אותו סוף סוף לעם".

השר אופיר אקוניס הגיב: "אזרחי ישראל נחשפו הבוקר לאמת המרה: נעשה כאן ניסיון שנכשל להדיח, באמצעים פסולים, ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור הישראלי. כפי שאמרתי בעבר ולאור הגילויים החדשים, במשפט ומחוצה לו, כולל בראיון הזה: משפט נתניהו צריך להפסק".

השר עמיחי שיקלי כתב: "במילים פשוטות לכתחילה המטרה לא הייתה להגיע לחקר האמת אלא לבצע הפיכה שלטונית בכלים משפטיים. מחובתנו להבטיח כי כלל הנוגעים בדבר יתנו את הדין על המעשים החמורים האלה שפגעו פגיעה אנושה בחברה הישראלית כולה".

השר משה ארבל הגיב: "דבריו של מר רוני אלשיך בגלי צה״ל הבוקר לפיהם תכנית העבודה הייתה להדיח ראש ממשלה נבחר מתפקידו ותרחיש הייחוס היה אולמרט מדאיגים כל מי שחפץ לחיות במדינה דמוקרטית".

ארבל הוסיף: "דברים איומים אלו כנגד ליבת המשטר הדמוקרטי ראויים להיכנס לתכנית הלימוד באזרחות. ולהיות תמרור אזהרה לכולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. מדיניות הפלת שלטון נבחר באמצעות הפללה היא הסכנה הגדולה ביותר לשלטון דמוקרטי".

ח"כ משה סעדה (הליכוד) הגיב: "מתברר שוב שהפרקליטות והמפכ"ל לשעבר עשו יד אחת להגיש כתב אישום שלא מבוסס ראייתית כשהכל במטרה לסכל את ראש הממשלה נתניהו ולגרום לפיטוריו. חרפה".

ח"כ אוהד טל כתב: "הצדק, האמת או המלחמה בשחיתות מעולם לא היו הסיפור פה. כל מה שעניין אותם היה להדיח את הימין ואת נתניהו מהשלטון. ניסיון הפיכה דה פקטו".

 

 

רוני אלשיך תיק 4000 בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד