י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חשיפת לייבל'ה: מי 'הרב הפוסק' של עיתון 'הארץ'?

מהדורה מורחבת במיוחד: שבוע של שמחות, פינה תורנית, פינת ביקורת עיתונות, פינת הרכב ופינת חידות מרתקת

חשיפת לייבל'ה: מי 'הרב הפוסק' של עיתון 'הארץ'?

הכירו את ר' לייב שטרן
שבוע עמוס ורווי אירועים במיוחד עבר על לייבל'ה, שכבר במהלך כתיבת המהדורה נעצמו שמורות עיניו כמה וכמה פעמים, ורק פחית XL ששמר מהחתונה של בערל'ה הזקא"י עזרה לו להתאושש ולסיים את הגיגיו. עם זאת, בשל אורכה הנדיר של המהדורה, הסתיימה עריכתה רק בבוקר שישי.

בכלל, כעת מותר לגלות שלייבל'ה מלכתחילה תמך בר' לייב שטרן לרבנות העיר ירושלים. ועת יצאה הבשורה מועדת הקלפי, שש ועלץ לבו ובאופן חריג אף התעלם משלל המיקרופונים שהונחו לפתחו. כעת, 11 שנה של ספקות הלכתיים מורכבים יבואו על פתרונם.

שלא כשאר העיתונאים שנאלצו לענוד צמיד כתום על ידם [זכר להתנתקות?] לייבל'ה הפעיל קשרים נסתרים ונכנס לקומה השישית של ספרא בידיים חופשיות, או אז שמע את עיתונאי ממלמל 'שקיעה, שקיעה'. מתברר כי העיתונאי הזריז טרם הניח תפילין.

כמקובל במקרים כגון דא, גוייס החב"דניק התורן, מענדי גרוזמן, שהעלה סטטוס בפייסבוק בנושא, ולבסוף אותר איש יחסי ציבור מפורסם שהגיע עם תפיליו בתיקו. המקום שנבחר להנחה היה בקומה החמישית, בחדרו של הרל"ש של קלרמן - שמוליק יעבץ. לייבל'ה תיעד.

בחדר הסמוך תפס לייבל'ה ראיון עם סגן יו"ר המועצה הדתית הבא, יהושע פולק, שהתיישב לו בניחותא בחדר של ה'בוס' הזמני חיים אפשטיין, והשניים נצפו מסיימים תפילת מנחה. לייבל'ה תוהה מה כיוון פולק ב"ולירושלים עירך ברחמים תשוב"...





ברגעים המתוחים, כאשר בתנועת 'דגל התורה' ובעיקר מנוע הטורבו העירוני שלה, אליעזר ראוכברגר, עדיין היו משוכנעים שהגרמ"ח לאו הפתיע. לכדה עדשת לייבל'ה את צמד הלייזרים, ראוכברגר וסורוצקין, כוססים ציפורניים בקומה השישית.





ואם תהיתם עד היכן כוחה של רבנות מגיע, הרי שלייבל'ה הצליח להנציח אחדות נדירה בין אנשי בנט לאלו של אורי אריאל, והוא מצא את טל גן צבי, אבי לרנר והאחים לבית ביכלר משוחחים על הניצחון. לייבל'ה תוהה באלו מועמדים תמכו הביכלרים הפעם.





והביכלרון הקטן הצועד בעקבות אחיו, נצפה משוחח עם הלענייני של ערוץ 10, אבישי בן חיים, ועם עמיתו מערוץ 2 יאיר שרקי.





ואם תהיתם כיצד הצליח טל גן צבי לתפור את הדיל המושלם ולנצח, כדאי שתלמדו ממנו איך מתפללים מנחה [במניין!] גם בשיא המתח.





ואילו חברי הכוורת של הרב הספרדי הנבחר - אשר מדינה והבן אליהו עמאר - נצפו גם הם ברגעים של מתח וחרדה, שחלפו לאור ציוצו של יוסף יצחק (יוסי) אליטוב שקבע חד משמעית בשעה 7:00 שהרבנים הם עמאר ושטרן. לייבל'ה מתקשה לעקוב אחרי רשימת הציוצים של אליטוב בנושא, אך הוא משער שכמו תמיד אליטוב הקפיד על קו עקבי ושמר על אופטימיות זהירה.





דקה לאחר חגיגות הניצחון, כאשר הרבנים המנצחים הגיעו לזירה, נצפה העיתונאי ואהוב לייבל'ה שלמה קוק, שלייבל'ה חושף כאן כי ידיו רב לו מאחורי הקלעים של הבחירות לרבנות, כשהוא מקבל את ברכת הדרך מהרב אריה שטרן. גולד, מאחוריך.





ודקה לפני, הצטלם הסלבריטאי החרדי של 'גלי ישראל', יוסי בן עטר, עם שותפו להגשת תכנית בוקר שישי והמועמד הדגלאי-צפתי הגר"ש אליהו.





שעות לפני פתיחת הקלפייות, התקיימה שיחה משולשת בין הרב הראשי דוד לאו, רה״ע ברקת והעיתונאית שלהבת חסדיאל. כעת נותר רק לנחש מה היה נןשא הדיון. האם ביקש רה״ע מהרב לאו שישפיע על אחיו להסרת מועמדותו, או אולי הרב הוא שביקש תמיכה של הרגע האחרון במועמדות אחיו הרב משה חיים, שבינתיים, נותר בנתניה. לייבל'ה ניסה לגלות את הסוד אצל שלהבת חסדיאל שהייתה שם על תקן המגשרת, אך לעת עתה לא הצליח.



ולסיום, המלך החדש של ירושלים...



שרגאל'ה מתארס
נדמה לכם שהאירוע הגדול של יום שלישי בכיכר ספרא היה בחירתם של הרבנים? טעיתם בענק. לייבל'ה חושף בזאת כי האירוע המרכזי התקיים בכלל בביתר עלית הנידחת, באירוסיו של איש היח"צ והחיוך שרגאל'ה ניימן.

נפתח כמובן בהודעה ששרגא שלח לחברים: "‏מספיק שנים היו לי להכין סטטוס מקורי לרגע המרגש הזה אבל כשה מגיע קשה מאוד להביע ‏ורק הלב מרגיש ושמח אודה ה' בכל לבב ובסוד ישרים‏ ועדה. גדולים מעשי ה' בשעה טובה ומוצלחת מצאתי את שאהבה נפשי והתארסתי עב"ג המיוחדת לשם ולתפארת ביילי גליקמן. שמחת האירוסין תתקיים מחר יום שלישי בשעה 20:00 באולמי "שמחת עולם" רחוב ברים אזור B ביתר עלית. בשמחות אצלך! בידידות עוז: שרגא ניימן‏".

לייבל'ה, שנטש בבהילות את קוטשר וגלסנר בכיכר ספרא, נפרד לשלום מברייטקופף ולא שכח לפרגן לאידית דרויאן, מצא טרמפ מזדמן על בסיס שלומי אמונים לעיר התורה בהרי יהודה, שם קידמו את פניו צלילי האורגניסט מאיר אדלר, ומגש הירקות החתוכים המהודר של יענקי ברגר. את קריאת התנאים של רב הכותל ושאר מקומות קדושים פספס לייבל'ה, שהיה עסוק בשיחת חולין של ת"ח עם חברי המועצה הירושלמים יצחק פינדרוס והסגן יוסי דייטש.

באירוסין עצמם השתתפו כל המי ומי, לייבל'ה התיישב בסמוך לעמיתו לעבודה שלייזי המסור, הצטלם סלפי עם החתן המהודר כנהוג, ולא פספס לחיצת יד למנכ"ל 'שארית' רפי מנת.





כמה שעות לפני קבלת הבשורה המרגשת על אירוסי שרגא ניימן, נצפה שמואל יעבץ, ראש הלשכה של הסגן קלרמן, ניגש כחזן בתפילה בבית הכנסת בכיכר ספרא.



אתרוגים אחרי סוכות
חשבתם ששבוע השמחות של לייבל'ה הסתיים? כנראה פספסתם את הכתבה הזו וזו ואפילו בזו . ובתמונה הבאה, השתלבו השמחות זו בזו:





כטוב ליבו ביין, ובוודקה, ובויסקי, ובשאר משקאות לא מזוהים מבית היוצר של זק"א, נזכר לייבל'ה בכמה וכמה אירועים שלא השכיל לדווח עליהם במהדורת חג הסוכות, מכיוון שלייבל'ה מהדר במצוות, הוא אינו בוחל באתרוגים אחרי סוכות:

באחד מימי חול המועד, נצפה בגן החיות בירושלים המקורב לחזון איש 5 - יהודה וצלר. לייבל'ה בטוח שבמידה ומשה ליאון היה נבחר לראשות עיר הבירה, הוא בטוח היה מפנק את יהודהל'ה בכמה כרטיסים חינם.



עוד בסוכות: לייבל'ה נטל חלק והשתתף בסוכתו של עורך הדין המשפטן והטוען הרבני ישראל ענדען, שאירח בחום ולבביות בסוכתו בבית שמש את ראש העיר משה אבוטבול, אברהם דויב גרינבוים עורך בקהילה החביב, גואל וקנין איש קול חי ויעקב וידר חבר מרכז הנשיאות של הליכוד המחבב הכרת תודה, בני החבורה פצחו בפאנל דיונים סוער שעסק בפוליטיקה ובסוגיית חלוקת העיר בית שמש על בסיס חלוקת כיבוד ומטעמים. היה טעים ומעניין.





ואפרופו הפוליטי של קול חי: ועקנין הגיע להקפות שניות אצל הרב שלו בכפר סבא, שם שכח את נרתיק חליפתו עם החולצות.... נאלץ לקחת בגדים ממישהו, והתוצאה לפניכם...‏





ואילו בסוכת בכירי עיריית בני ברק, נצפו ממ"ז תל אביב וממ"ר דן יחד עם בכירי משטרה נוספים מסובים לצד ראש העיר זייברט וסגנו שפירא.





ואם תהיתם מה עשה באותו זמן הרל"ש הכל יכול של שפירא, אליהו ארנד, לייבל'ה תיעד אותו משתעשע עם ילדיו בפארק המריבה ברמת גן. לייבל'ה משוכנע שלמרות איסור הכניסה לחרדים לפארק, מצא ארנד דרך להשתחל פנימה ללא צורך בפרוטקציה.





ולסיום, המנחה המיתולוגי של אנחנו וצאצאינו, ניהל את כינוס אלפי הילדים בסוכת ויז'ניץ, שם 'רכשו' ילדי תשב"ר לגר"ג אדלשטיין את אמירת התהילים ב-2000 פרקי משניות. באמירת הפרקים כובד גם הסגן מנחם שפירא, לאחר שהכיבוד הוצע לזייברט שפינק את הסגן המסור.



פינת התקשורת וביקורת עיתונות

הפינה התורנית
ומכיוון שתיכף מתחיל 'זמן חורף', לייבל'ה מגיש גם פינה תורנית מיוחדת: החברותא היומית מידי בוקר בישיבת מיר - סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן וחבר המועצה שלמה רוזנשטיין - ערכו בחול המועד סיום מסכת בסוכה בירושלים. במשתתפים: בני המשפחות וקצת ידידים.





ואפרופו סיומי מסכתות, כתב יתד נאמן, העיתונאי והדובר יחיאל סבר, ערך סיום מסכת חגיגה בסוכת הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. נותר רק לאחל לכל המסיימים מזל טוב ולברכם שיזכו עוד לסיים מסכתות רבות בש"ס.

עוד בענייני תורה ושיעורים: השבוע חזר חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס למסור את השיעור השבועי בענייני שמיטה לאחר תקופת פגרת החגים. לייבל'ה תוהה אם פינדרוס נועץ בהלכות שמיטה גם עם רבה החדש של ירושלים, ר' לייב שטרן.





בחצר נדבורנה בבני ברק התכבד ח"כ מאיר פרוש לשאת את ספר התורה בהקפות השניות, כשבנו מוישי - ממתפללי החסידות והמנכ"ל של המבשר - קונה לאביו הקפה בסכום לא מבוטל.





ואילו ב'מתמידים' נצפו מאיר רובינשטיין וגזברו ואיש שלומי אמונים לשעבר יהושע פולק, יחד עם חיים אפשטיין מפזזים ברוב התלהבות.





ונראה אם תצליחו לזהות את הבחור הצעיר והחביב שהתכבד על ידי שדרן הנייעס ואהוב לייבל'ה מני קרויס לשאת את ספר התורה בהקפות שניות.



שאר ירקות:
איש העסקים נחמן בנשעיה נצפה ביממה האחרונה כשהוא נוהג על רכב פשוט מדגם מאזדה 3 כאחד העם. לייבל'ה, שחרד לרגע לגורלו הכלכלי של הגביר, בדק ומצא שמדובר בסך הכל בתקלה פתאומית ברכב הסיינה.

ה'סגנים' הש"סיים בילו באילת בכנס השלטון המקומי, וכמקובל נעמדו לתמונה. ללייבל'ה נמסר כי בכנס הייתה אבחנה ברורה על בסיס גזעני בין האשכנזים לספרדים.





ומה קורה ליקיר המדור דוד חכם? לייבל'ה, שצופה לחכם גדולות ונצורות בקרוב, צפה בו עושה 'השלמת הכנסה' בארומה.





ובפינת מדור הרכב של לייבל'ה: רכבו של ישראל פרנס עומד למכירה, מעוניינים?





ואילו תושבי בני ברק הנרגשים תהו השבוע למראה הקורבט שנצפתה בחנייתו של הגר"ש וואזנר. רכילאים חסרי בסיס טענו כי מדובר ברכב הבא שיוקדש לגר"ש. לייבל'ה בדק ומכחיש בתוקף.



פינת המזל טוב:
לאחר החג התבשרו חברי תא הכתבים לענייני דתות על אירוסיו של איש 'ישראל היום' יהודה שלזינגר עם רחל לבית גוטמן. לייבל'ה מאחל לזוג בנין עדי עד

הצלם החרדי המוביל שוקי לרר, לרגל שמחת בר המצוה לבנו אהוד יקותיאל זלמן לרר - אח של נפתלי. שמחת הבר מצווה תתקיים במוצאי שבת בבני ברק, וכמיטב המסורת בבית לרר - בהשתתפותם של גדולי ישראל ואדמו"רים, שיגיעו לאחל מזל טוב לצלם ולמנהל רשת ישיבות בין הזמנים 'אור זלמן'.

ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן להולדת נכדו.

ברכת מזל טוב גם לסגן לשעבר של מודיעין עילית יעקב ולנשטיין, חבר מועצת העיר כיום, לרגל שמחת אירוסי בנו.

ברכת מזל טוב לבבית ליועץ האסטרטגי אברהם קרויזר לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שהתקיימה באולמי בית ישראל בירושלים.

מזל טוב נוסף לנתן פלדמן, מנכ"ל הוצאה לאור 'צוף', לרגל הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב גם לדוד גבירצמן, איש הטורים של בקהילה שנשמתו של רבינו מברסלב בוערת בקרבו, לרגל הולדת הבת בשעטו"מ.

ויש גם מי שחוגג יום הולדת: יענקי קצבורג, האיש ו'קו הסקופים', חגג אמש 28 אביבים. כן, כן, לייבל'ה זוכר אותו מהישיבה, והברכה אחת היא...

פינת החידות:
מיהו מסולסל הפיאות החביב במיוחד על לייבל'ה, הממריא בשבוע הבא לקנדה מסיבות משפחתיות עם כל ה'משפוחה' ועם צלמת הבית?

איזה אייקון חרדי-אירופאי המריא בשבוע האחרון לועדה מתמדת בגאורגיה, וטרח לעדכן את לייבל'ה מראש כי הכרטיסים ניתנו לפוסט ולמעריב/מקור ראשון? האייקון הנודע גם טרח לחדד ולהבהיר כי לייבל'ה יזכה להצטרף למסעות הבאים ברחבי אירופה וועידותיה.

מיהו הבנש"ק הליטאי שהחל לגדל זקן לאחר שביקר ברחוב רשב"ם וזכה להוראה ישירה מהגר"ח, ומדוע לא החל גם לחבוש שטריימל בשבת?

ולסיום, איזה משכין שלום נודע השרה שלווה בין הסלבריטאי יוסי בן עטר מגלי ישראל ובין הקולגה והכתב לענייני של 'ידיעות ירושלים' משה הלר, תוך נשנוש משולשי פיצה במרכז ירושלים?
בחירות אירוסין כיכר ספרא לייבלה בערלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד