כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כרטיס אשראי לעסקים קטנים: המדריך המלא

למה כל כך הרבה פרילאנסרים, בעלי חנויות וספקי שירותים מזמינים כרטיס אשראי לעסק במקום לשלם במזומן או בכרטיס האישי שלהם? מדריך זה יציג לכם את כל היתרונות, כל החסרונות - ואיך אפשר לעקוף אותם ולצמצם הוצאות

כרטיס אשראי לעסקים קטנים: המדריך המלא
כרטיס אשראי צילום: פיקסביי

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

אורן הדר

לרוב הישראלים יש כרטיס אשראי פרטי, וכולם מכירים היטב את היתרונות שלו - ועדיין, יש בעלי עסקים קטנים שמשתמשים בכרטיס האישי שלהם ולא מבינים את ההשפעה השלילית, או משלמים בהמחאות ואפילו במזומן. אדם פרטי אינו עסק, אפילו כשמדובר בפרילאנסר קטן - ומדריך זה יציג לכם את כל ההבדלים וההשלכות.

מהם היתרונות של כרטיס אשראי עסקי?

נוחות, זמינות ובקרה. אין מה להשוות בין תשלום בהמחאות ובמזומן ובין תשלום בכרטיס עסקי ייעודי; תוכלו לדעת בדיוק מה שילמתם ומתי, כמה ומה נשאר לכם בחשבון בלי להסתבך עם פנקסנות ותיעודים כתובים.  בנוסף, תוכלו לפקח על כל הוצאה באפליקציית מובייל שמחוברת לחשבון, ולתפעל את העסק שלכם בצורה יותר מודעת ומבוקרת.

הטבות שנועדו במיוחד לעסקים. בעוד כרטיס אשראי פרטי רגיל מציע למשתמש הנחות והטבות על מוצרי צריכה כלליים, חופשות ומופעי בידור - כרטיס עסקי מציג הנחות ממוקדות לעסק. למשל, הנחות ברכישת ציוד משרדי, מחשוב ואמצעים, הטבות בטרקליני חברות תעופה בנסיעות עבודה, והחזרי נקודות שמורידים הוצאות באופן כללי.

ניטור היסטוריית תשלומים. שימוש באשראי עסקי יאפשר לכם להציג במדויק הוצאות שמקושרות לעסק לצורך הפקת דו"חות של הוצאות והחזרי מס, ביקורות, ובשעה טובה - הצגת פרטים לקראת מיזוג או רכישה. הרבה יותר קל להפיק מסמך מסודר של תשלומי עסק בצורה כזאת, וגם כך נראים הרבה יותר רציניים כשבאים למכור פעילות או לבקש הלוואה.

אבטחת תשלומים. כרטיס אשראי עסקי משמש אך ורק את העסק, ולכן פחות סביר שפרטיו יוזנו באתרים לא מאובטחים, או בשירותים שייפלו קורבן לפריצות סייבר והונאות. כמו כן, אופציות הניטור של התשלומים מסייעות באיתור מקרי גניבה והכפלת תשלומים.

מהם חסרונות כרטיס האשראי העסקי - ואיך מתמודדים עמם?

תשלום דמי כרטיס. מדובר במחיר שמשלמים לספק הכרטיס, ומהווה הוצאה קטנה קבועה. בעלי עסקים רבים ממליצים פשוט לבחור בכרטיס שמציע הטבה קבועה, כזו שתכסה על דמי הכרטיס. לא קשה למצוא כזה: בין אם מחפשים כרטיס אשראי לעצמאים או כרטיס אשראי לעסקים קטנים - רשימת ההטבות עוקפת את עלות דמי הכרטיס. ישנם גם מותגי אשראי שהם הטוב שבכל העולמות: גם רשימת הטבות, וגם פטור מדמי כרטיס.

תשלום ריבית. ישנם כרטיסים שנועדו לעסקים קטנים ומציעים הרבה, אך עם מחיר - ריביות מורגשות ביותר, במיוחד במקרים של חריגות. ישנם משתמשים שמזמינים כרטיס ולא מודעים לריביות הללו, ואז מופתעים מההוצאות. יועצים כלכליים ממליצים להתעמק בתנאי השימוש של הכרטיס, ופשוט לבחור באחד בעל ריביות נמוכות; חברות האשראי והבנקים יודעים שישנה תחרות עיקשת בשוק, ולכן ישנם כרטיסים שמגיעים עם ריבות שמותאמות לאופי העסק. כך ניתן לבחור את הכרטיס שהכי משתלם עבורכם, בלי לפחד מריביות.

בזבוזים. יש אנשים שלא יודעים להסתדר עם אשראי, ולא מודעים מספיק לכל הוצאה. עבורם, כרטיס עסקי הוא עוד ערוץ להוצאות לא מפוקחות - מה שעלול לפגוע במחזור. הפיתרון פשוט: כרטיס אשראי לעסקים קטנים מוצמד לרוב לאפליקציית ניטור ובקרה, שעוזרת להבין בדיוק מה קנינו ומתי. ישנן גם אפליקציות קצת יותר מתקדמות שיכולות להגביל את ההוצאות ולחלק אותן לתחומים, כדי שאף אחד לא ישלוף את הכרטיס העסקי שלא לצורך.

אילו עסקים קטנים ועצמאים משתמשים בכרטיס עסקי?

בימינו, מדובר בפיתרון נוח וגמיש שמתאים ממש לכל עסק. כל מקצועות החניכה, ההדרכה וההוראה הפרטית; יועצים לארגונים ולאישים; בעלי חנויות מכל סוג - פיזיות ומקוונות כאחד; פרקליטים וגרפיקאים, נהגים ושיפוצניקים, מאמנים ואמנים - ממש כל מקצוע בשוק שמצריך רכישה של ציוד ושירותים מכל סוג.

איך בוחרים כרטיס אשראי לעסק קטן?

לפי ההטבות. שימו לב לרשתות שבהן זמינות ההנחות הקבועות שמציע ספק הכרטיס, כדי לוודא שתוכלו לנצל מקסימום מהן. קחו בחשבון גם את ההוצאות הבולטות: אם ההוצאה הכי גדולה שלכם בשנה היא ציוד מחשוב, שווה לבחור כרטיס שמציע הטבה ברשת מכשירי חשמל. בנוסף, ישנם כרטיסים אשר מציעים לכם צבירת נקודות על הוצאות העסק. רכשתם ציוד למשרד? תוכלו לצבור על הרכישה נקודות ונצל אותן בהנחות לחופשות, טיסות, הופעות וכו'.

לפי התנאים. שימו לב לתשלומים נלווים כמו דמי חבר ועמלות למיניהן, שלפעמים מקבלים פטור מהן בשנה הראשונה לשירות, אך יופעלו בהמשך. שימו לב גם לשיעור צבירת הנקודות, והתנאים למימוש שלהן.

לפי המותג. שימו לב לשירות של ספק הכרטיס; לא אמורה להיות לכם יותר מדי אינטראקציה עמו - למעט במקרי חירום. ולכן, חשוב לקרוא ביקורות והמלצות, ולראות לאיזה ספק יש מענה איכותי, מהיר וזמינות גבוהה.

סיכום

כרטיס אשראי לעסק יתן לכם חופש ונוחות חדשים, ויעזור לכם להתמקד בפעילות השוטפת ולא להסתבך עם דו"חות ותשלומים. בעל עסק שידע לבחור את הכרטיס המתאים, יוכל לצמצם הוצאות וכאבי ראש לאורך זמן, בלי קשר למשלח ידו. 

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 

כרטיס אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד