כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שואף לחסל את מדינת היהודים

לאחר תחקיר ישראלי: ראש החמאס בהולנד הופלל ונעצר | צפו

בעקבות תחקיר 'השתולה' שעורר סערה גדולה בארץ ובעולם נעצר אתמול אחד מבכירי חמאס באירופה יחד עם סכומי כסף גדולים שהיו מיועדים לטרור. 'עד כאן': "קוראים לרשויות האכיפה והביון במדינות השונות לפעול נגד ארגוני הטרור שפועלים בכיסוי של ארגוני זכויות אדם"

לאחר תחקיר ישראלי: ראש החמאס בהולנד הופלל ונעצר | צפו
פעילי חמאס ברצועת עזה צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90

אמין אבו-ראשד, אחד מראשי החמאס באירופה, נעצר אתמול בהולנד לאחר שנים של פעילות נסתרת במקום. המעצר מגיע בעקבות סדרת 'השתולה' של ארגון 'עד כאן' וערוץ 13 שבמסגרתה חשפה, בין השאר, מסתערבת של הארגון את רשת ארגוני הצדקה וזכויות האדם של אבו-רשאד וחשפה את האמת על פעילותם.

על פי הדיווחים, כחלק מהמעצר נעצרה גם ביתו של אבו-ראשד שניהלה בפועל את הקרן ובנוסף הוחרמו 750,000 יורו במזומן, ונפתחה חקירה מעמיקה בחשד שהכספים היו מיועדים לחמאס.

מעצרו של אבו ראשד מגיע לאחר שבמהלך פרוייקט 'השתולה' הוא היה חלק מהמטרות של ארגון 'עד כאן' אשר אסף ראיות על הקשר בין גופי טרור לארגונים אנטי ישראלים. במהלך תקופה ארוכה נכנסה המסתערבת של ארגון 'עד כאן' לארגונים השונים של אבו-ראשד שהוצגו לציבור בהולנד כארגוני צדקה ורשת של ארגונים המונטריים. במהלך עבודתה, חשפה השתולה כי בפועל מדובר ברשת פיננסית ענפה שכל תכליתה הוא לייצג את ארגון החמאס באירופה ולפגוע במדינת ישראל בזירה הבינלאומית. עוד התברר כי במסגרת הפעילות העביר אבו ראשד חמישה וחצי מיליון דולר לחמאס.

יחד עם פרסום סדרת השתולה בערוץ 13, העבירו חברי 'עד כאן' את החומרים שנאספו בתחקיר לרשויות ביון ומודיעין ברחבי העולם, ובמדינות שבהם פועלים אותם הארגונים במסווה של ארגוני זכויות אדם. התחקיר הגיע גם לארגוני הביון בהולנד שפתחו בחקירה מקומית, מה שכאמור הוביל השבוע למעצרו של אבו-ראשד. עם זאת בארגון 'עד כאן' מתריעים כי באירופה, באנגליה ובארה"ב עדיין פועלות תשתיות טרור אשר פועלות בכיסוי ארגוני זכויות אדם, והם קוראים לרשויות ברחבי העולם לפעול נגדם.

כזכור פרויקט השתולה של 'עד כאן' נחשף במסגרת סדרת תוכניות של צבי יחזקאלי ששודרו ברשת 13. הסדרה חשפה לראשונה את סיפורה של צעירה סקנדינבית המוצאת את עצמה בלב חברון כשהיא עומדת לחשוף את הסודות מאחורי הארגונים המציגים את עצמם כלוחמי זכויות אדם. במסגרת החשיפה השתתפה המסתערבת בשלל פעילויות שהובילו אותם הארגונים, בדגש על חמאס והאחים המוסלמים, ותיעדה כל צעד שלהם במשך חמש שנים.

מנכ"ל ארגון 'עד כאן' גלעד אך מסר בתגובה למעצרו של אבו-ראשד: "אנחנו מברכים את הרשויות בהולנד שלא נבהלו מהכיסוי העמוק של ה"יומנרייט" ארגון זכויות אדם בפלסטין, שבו השתמש אבו ראשד והבינו בעקבות פעילותנו ב'שתולה' וחומרים שהעברנו לרשויות אכיפה כי אמין אבו-ראשד הוא מנהל של רשת חמאס בהולנד. אבו-ראשד מעביר תקציבים לחמאס, מקבל מהם הדרכה, לוקח כנסיות והופך אותם למסגדים, ובעיקר פועל לפגיעה בישראל וביהודים בזירה הבינלאומית. אנחנו קוראים מכאן לרשויות האכיפה והביון במדינות השונות כמו בלונדון ובארה"ב לפעול נגד ארגוני הטרור והארגונים האנטישמים שפועלים בכיסוי של זכויות אדם, לעצור את הרשת הזאת ולהביא להרתעה נגד ארגוני הטרור גם בזירה הבינלאומית".

כזכור אתמול דיווחנו כי בלשים הולנדים עצרו אב ובתו על כך ששלחו 5.4 מיליון דולר לארגון הטרור הפלסטיני חמאס תוך הפרה של הסנקציות של האיחוד האירופי, כך מסרה התבעה בהולנד.

האיש, בן 55, ובתו, בת 25, שניהם מהעיירה, ליידסנדם שליד האג, נעצרו ב-22 ביוני, בחשד ל"מימון בקנה מידה גדול" של חמאס, כך על פי התביעה.

החוקרים מצאו מזומן במהלך חיפושים בבית ובעסק שלהם ברוטרדם, ותפסו סכום גדול של כ-750,000 יורו. התביעה חושדת שהם שלחו את הכסף לקבוצות הקשורות לארגון חמאס, נמסר מהתביעה. "הם חשודים גם בהשתתפות בארגון פשע שמטרתו לתמוך כלכלית בחמאס".

החקירה נפתחה לאחר דיווחים על עסקאות חריגות, ולאחר כתבות בעיתונים על אירוע גיוס כספים באירופה עבור חמאס. "אין נוכחות רשמית של חמאס בהולנד. למרות זאת, ישנם כמה ארגונים פרו-פלסטינים ופרו-עזתיים בהולנד המהווים חוליה חשובה ברשת הבינלאומית שאוספת כסף עבור חמאס", נכתב בתביעה.

עד כאן כספי טרור כספי חמאס הולנד חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד