כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
השיחה הגורלית

לוקשנקו חשף: "ביקשתי מפוטין לא לרצוח את מפקד וגנר"

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו אמר אתמול כי ביקש מעמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין, לא לרצוח את מנהיג קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, במהלך המרד הכושל שלו ביום שבת האחרון

לוקשנקו חשף: "ביקשתי מפוטין לא לרצוח את מפקד וגנר"
פוטין בפגישה עם לוקשנקו צילום: אתר הקרמלין

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו ניהל שיחה קשוחה עם מנהיג וגנר ביום שבת בזמן שהאחרון דהר לעבר מוסקבה. הנשיא הבלארוסי אמר כי ביקש מפוטין לא לרצוח את מנהיג קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, במהלך המרד הכושל שלו.

"אמרתי לפוטין שאנחנו יכולים להרוג אותו, אין בעיה, או בניסיון הראשון או השני. אבל אמרתי: אל תעשה את זה", כך אמר לוקשנקו לבכירים בלארוסים. 

ראש וגנר בן ה-62 שנמצא בבלארוס הגיע לשם כחלק מהסכם שגובש על ידי לוקשנקו. לוקשנקו אמר כי פריגוז'ין וחייליו מוזמנים להישאר בבלארוס "לזמן מה" על חשבונם.

לוקשנקו פירט על שיחות הטלפון שלו עם פוטין ופריגוז'ין ביום שבת בה ניסה להביא לסיום ניסיון ההפיכה. לדבריו, פריגוז'ין היה נחוש להתקדם למוסקבה כדי למחות על העוולות שטען שהרוסים עושים נגד וגנר, אך הוא שינה את דעתו במהירות ברגע שלוקשנקו הודיע ​​לו שהוא יתמודד עם תוצאות חמורות.

"הרבה זמן ניסיתי לשכנע אותו. ובסוף, אמרתי, אתה יודע, אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה. אבל אל תיפגע ממני. החטיבה שלנו מוכנה לצאת למוסקבה לסייע לפוטין", כך אמר לוקשנקו לתקשורת הממלכתית.

לוקשנקו אמר לפריגוז'ין כי גם אם הוא מחשיב את המרד כמחאה ולא מרד, התוצאות של מרחץ דמים רוסי עלולות להיות הרות אסון לא רק למוסקבה, אלא למדינות שכנות.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר בלארוס אלכסנדר לוקשנקו ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד