כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תכנית סיוע

בעל עסק? המדינה תחלק מענקים של מאות אלפי שקלים

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה יוצאת בתכנית סיוע לקידום דיגיטציה ומערכות מחשוב לעסקים בהיקף של 18 מיליון ₪; עד 350 אלף ₪ לעסק שיבצע השקעות לקידום המחשוב, שיביאו לגידול בפריון וישפרו את כושר התחרות

בעל עסק? המדינה תחלק מענקים של מאות אלפי שקלים
מחשבים. אילוסטרציה צילום: pexels

במטרה להעלות את השימוש בכלים דיגיטליים בקרב העסקים, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה יוצאת במסלול מענקים של עד 350 אלף ₪ לעסק בהיקף של 18 מיליון ₪ לטובת הטמעת מערכות מחשוב וכלים דיגיטליים. 

שימוש בכלים דיגיטליים ומערכות מחשוב יכול לסייע לעסקים בייעול התפעול של העסק ולהקל בניהול התהליכים, באופן שיביא לשיפור התוצאות העסקיות ועל ידי כך להעלאת רמת הפריון של העסקים בישראל, הנמוכה בהשוואה למדינות ה-OECD.

סקר של הלמ"ס למדידת רמת הדיגיטציה של העסקים בישראל (סקר שימושים בטכנולוגיות מידע ותקשורת ICT והגנת סייבר בעסקים) שפורסם בנובמבר 2021, הראה שרמת הדיגיטציה של העסקים בישראל נמוכה בהשוואה למדינות באירופה.

במחקר שבוצע במשרד הכלכלה בשיתוף הלמ"ס עלה שרמת העצימות הטכנולוגית של עסקים בישראל נמוכה בהשוואה לעסקים במדינות אירופה, ובפרט בענפים השירותים שאינם הייטק, ובענפי התעשייה המסורתיים

כך למשל, עלה במחקר שבהשוואה בינלאומית של הפער הדיגיטלי על ענפי אירוח ואוכל והמסחר עולה שישראל נמצאת מתחת לממוצע האיחוד האירופי בכל סוגי הטכנולוגיות שנבחנו.

על מנת לסייע לעסקים קטנים ובינוניים להטמיע כלים דיגיטליים ומערכות מחשוב, להעלות את המודעות ולהפחית את החשש מהסיכון הנתפס אל מול העלויות הנדרשות, פרסמה הסוכנות קול קורא למתן סיוע לעסקים.

הסיוע הניתן הוא השתתפות של 35% מהוצאות מוכרות ועד לתמיכה של 350,000 ₪, בהוצאות שנוטלים על עצמן אותם גורמים עסקיים המתחייבים להטמיע תהליכי מחשוב חדשניים. התכנית תומכת בעסקים מתחומי המסחר והשירותים, והתעשייה המסורתית בעלי מחזור כספי שנתי של עד 100 מלש"ח.

התכנית פעלה בשנים 2018-2019 לענפים מתחום התעשייה ובשנת 2022 גם לעסקים מענפי המסחר והשירותים. בשנת 2022 ניתנו מענקים בהיקף של כ-20 מלש"ח ל-76 עסקים.

נעמי הימיין-רייש, סגנית מנהל הסוכנות אמרה: "מהמחקר והנתונים אנו למדים שענפי המסחר והשירותים בישראל (שאינם בתחום ההייטק) והתעשייה המסורתית בישראל משתמשים פחות בכלים דיגיטליים ביחס לעסקים דומים באירופה. הטמעה של כלים דיגיטליים יכולה לייעל את הפעילות העסקית ולהביא לגידול בפריון של העסקים. התכנית תסייע להעלות את המודעות בקרב העסקים, ותעודד אותם להטמיע מערכות מחשוב תוך השתתפות שלנו בסיכון שהם רואים לנגד עיניהם". 

 

סיוע כספי עסקים מענקים כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד