י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סטרוק: "תרגיל מסריח של נתניהו לאשר גיור רפורמי"

בראיון ל'בחדרי' תוקפת חה"כ סטרוק את מזימת נתניהו: מעוניין להכשיל את הצעת הפשרה, ובכך להעביר את חוק הגיור המקורי

מה הוא זומם? נתניהו, פלאש90
מה הוא זומם? נתניהו, פלאש90

בראיון ל'בחרדי חרדים' תוקפת ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) את ראש הממשלה נתניהו ומאשימה אותו בתרגיל מסריח נגד הציבור החרדי והדתי בעניין חוק הגיור.

הדברים נאמרים על רקע הדיון הצפוי יתקיים ביום שני הקרוב על חוק הגיור בועדת החוקה של הכנסת והסרת התמיכה של נתניהו בהצעת המחליטים שתוגש לממשלה.

לדברי סטרוק, "נתניהו הסיר את תמיכתו מהצעת המחליטים על חוק הגיור, ובכך למעשה גרם לקידום החוק המקורי של ח"כ אלעזר שטרן הגרוע הרבה יותר, ושפוגע קשות בסמכות הרבנים הראשיים - דבר שהיה נמנע באם נתניהו היה ממשיך לקדם את ההצעה.

"לנתניהו חשוב לתת לרפורמים כוח במערכת הגיור, ובחוק המקורי של ח"כ שטרן הם יקבלו את זה".

סטרוק הוסיפה כי הצעת המחליטים פגעה באופן מצומצם, משום כך שהיא עדיין משאירה את ההחלטה בידי הרב הראשי - לאשר או לפסול את הגיור שעשו בתי הדין המיוחדים לגיור. לחרדים מפריע אמנם שיקומו עוד בתי דין חדשים אבל בסופו של דבר, הגיורים לא יצאו לפועל בלי אישור של הרב הראשי.

"לעומת זאת", מוסיפה סטרוק, "החוק המקורי של שטרן מוריד את הסמכות של הרב הראשי להחליט מי יגויר. שטרן מבקש לתת כוח לכל רב מקומי שיוכל להקים בית דין לגיור במקומו, ומוציא את השליטה מידי הרב הראשי".

סטרוק אמרה עוד כי "החוק של שטרן שעכשיו יקודם, מכניס בדלת הראשית את הרפורמים לגיור - רבאיי רפורמי יוכל לגייר".

סטרוק: "שטרן עבד בשיתוף פעולה עם הרפורמים ופתח להם פתח בשלב שהיה חסר קולות בהצבעה בועדת החוקה, הוא ביקש את תמיכת מפלגת העבודה בחוק בתמורה לסעיף שמכניס לתוכו את הרפורמים. ההסכם גובש עם חה"כ איתן כבל.

"זה פעם ראשונה שנותנים לרפורמים כוח ועוד בחוק. יש עוד סעיף נוסף שכל פסיקות שבג"צ פסק בעניין גיורי הרפורמים יכנס לחוק וזה אנטי דתית. זה חוק איתן כבל".
נתניהו גיור אורית סטרוק שטרן בית יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד