כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לא מקובלים עלי: על הבטחות שווא וחילול ה'

רות בוארון מרוצה מתוצאות הבחירות, ומקווה שמקובלים שונים ילמדו את הלקח לפעם הבאה ולא ימהרו להבטיח • טור

הגר"ש אליהו אצל המקובלים. צילום אילוסטרציה
הגר"ש אליהו אצל המקובלים. צילום אילוסטרציה

נקודות ציון סימנתי לי ימים אחדים לפני בחירת הרבנים לירושלים, חיכיתי לתוצאות הבחירות כדי לשתף אתכם במחשבות שאולי הגיע הזמן שיתנו את קולן במגזר החרדי ויגרמו לתופעות הללו לזוז מהדרך.

"שומר פיו ולשונו"... שיננתי לעצמי כאשר שמעתי את תוצאות הבחירות. כיוונתי זאת למקובלים וכל מיני רואים בקודש, שהבטיחו נחרצות למתמודדים ניצחון, אך כולנו ראינו ההיפך - את התבוסה.

אינני כותבת דברים אלו כלעג לרש, אך אני בהחלט מקווה שבפעם הבאה מילים והבטחות לא יחולקו בצורה כל כך יהירה, מכיוון שההבטחות הללו יוצרות חילול ה' כאשר הן אינן מתקיימות.

אפרופו שומר פיו ולשונו: מדהים לראות בכל פעם מחדש איך העסקנים משני צידי המתרס רצים להוציא לתקשורת ספינים לכאן ולכאן. המפסידים יודעים יפה ובצורה ברוטלית להוציא מאמרי שנאה והסברי סרק, מדוע ואיך הפסידו, ומה ירושלים קיבלה בגלל הפסד זה.

לא אנקוב בשמו של עיתונאי שהסביר באופן נחרץ ורדוד, במאמר אשר יצא לי לעיין בו לצערי. עיתונאי אשר רץ לנקות את שנאתו, קנאתו וכאבו הצורם מההפסד לתומכיו. וכך ללא כל בושה ובעזות מצח הוציא דיבה על רבני ישראל בירושלים.

אך לשמחתי ראיתי את תגובות הציבור ונוכחתי לראות ציבור אשר למד את העבר ומשתדל לא "לספור" מילים ומאמרים בסגנון זה. החיים לימדו אותם שהגיע הזמן להזיז מהדרך עסקנים מלאים רוע ומפיצי מחלוקות בציבור החרדי. אט אט זה מתחיל לחלחל בנו כדרך צלחה לעם בע"ה.

צד המנצחים תמיד מעלה על פני חיוך... פתאום עסקנים רבי מעלה לוקחים בעוז עוזם את סיבת הנצחון לידם. ברור, תמיד בתקופת בחירות כולם נהיים פתאום כל כך ענווים, צנועים עד כדי "דמעות של התרגשות". אבל זה נשמר בדיוק עד שניה אחרי היוודע תוצאות הבחירות. בשניה הבאה הם רצים להוציא מהמגירה את נאום הנצחון הפרטי שלהם והספינים לתקשורת. את דף הכשלון התקשורתי הם שומרים לתקופת הבחירות הבאה.
ֿ
"בפוליטיקה טיפשות היא אינה מגרעת", אמר פעם נפוליאון. היום לצערי אין אחד שלא מסכים איתו.

בשורה התחתונה:
הגיע הזמן להתנהג בצורה בוגרת ואחראית גם כאשר יוצאים לתקופת בחירות. הקפידו על "שומר פיו ולשונו", במיוחד כאשר מדובר במשרות רבנים. הפסיקו לחפש את האש בתוך המים והאדמה. לשם שינוי הגיע הזמן להרבות רוח מאחדת באזורנו, ומי יודע, אולי במאמץ זה נזכה לגאולתנו?!
ירושלים בחירות טור בוארון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד