כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הדרך לבית הלבן עוברת בקייב

השגריר האוקראיני חושף: נתניהו מתכנן ביקור במדינה

שגריר אוקראינה בישראל אמר היום כי הדרך של נתניהו לבית הלבן עוברת בקייב, וכי אכן נתניהו בודק אפשרות של ביקור באוקראינה. לפני כיומיים חשף שר החוץ כהן כי השגריר יוזמן לשיחת נזיפה

השגריר האוקראיני חושף: נתניהו מתכנן ביקור במדינה
שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק צילום: שגרירות אוקראינה

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק חשף היום (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא בשלבים מוקדמים בתכנון ביקור מדיני באוקראינה, כך לפי דיווח ה"ג'רוזלם פוסט". יחד עם זאת הוסיף השגריר כי תכנון הביקור נמצא בשלב מאוד ראשוני.

השגריר אף הוסיף כי "דרכו של נתניהו לבית הלבן עוברת דרך קייב. ההזמנה על השולחן והועברה כמה פעמים ואני מקווה שהיא תתקבל ונראה את מר נתניהו".

נזכיר כי לפני שלושה ימים יצאה שגרירות אוקראינה בישראל נגד ממשלת ישראל בטענה שבחרה בנתיב של "שיתוף פעולה הדוק עם הפדרציה הרוסית".

לטענת האוקראינים העדות לכך היא ברצף אירועים שנויים במחלוקת שאירעו מתחילת 2023 יחד עם היעדר כמעט מוחלט של סיוע הומניטרי לאוקראינה. בין אירועים אלו ראוי לציין ביקור של משלחת משרד החוץ לאוקראינה בפברואר האחרון ומספר ראיונות שנתן ראש הממשלה לתקשורת הישראלית על המצב עם אוקראינה.

לטענת האוקראינים כל ההצהרות הרלוונטיות שנתן ראש הממשלה, נעשו במטרה להצדיק את חוסר הפעולה המוחלט של ישראל בכל הנוגע למתן אמצעים הגנתיים לאוקראינה במהלך השנה וחצי האחרונות.

בשגרירות מסרו: "למרבה הצער, ממשלת ישראל מקדישה תשומת לב מועטה לדעות של הציבור שלה עצמה, ומתעלמת גם מיהדות התפוצות, שתומכת באופן חד משמעי באוקראינה ובמאבקה נגד מדינת הטרור הרוסית. אנו קוראים לממשלת ישראל לשנות את עמדתה, לתמוך באוקראינה עם אמצעי מיגון, לתמוך בחירות ובסדר הדמוקרטי העולמי. אנו מצפים מישראל להיות בצד הנכון של ההיסטוריה".

לאחר אמירות אלו חשף שר החוץ חשף אלי כהן כי שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק יוזמן לשיחת נזיפה.

כהן אמר: "חרף המורכבות מול רוסיה, ישראל התייצבה לצד אוקראינה מתחילת המלחמה ועד היום, תמכה באופן פומבי בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ובריבונות שלה, ואף הצביעה בפורומים בינ"ל על גינויים לרוסיה".

מלחמת אוקראינה רוסיה שגריר אוקראינה ולדימיר פוטין ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד