כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מתקרבים לנורמליזציה?

דיווח: שר החוץ של עומאן מתאם עם ישראל ביקור בהר הבית

שר החוץ של עומאן, מתכנן לבקר ברמאללה ואצל בכירי הרשות הפלסטינית בשבועות הקרובים. במסגרת הביקור, הביע את רצונו לעלות למסגד אל אקצא ויצר לצורך כך קשר עם משרד החוץ הישראלי לתיאום הגעתו

דיווח: שר החוץ של עומאן מתאם עם ישראל ביקור בהר הבית
חיילים בהר הבית צילום: Yossi Aloni/Flash90

שר החוץ של עומאן, סייד בדר אלבוסאידי, מתכנן לבקר ברמאללה שבשליטת הרשות הפלסטינית בשבועות הקרובים, כך דיווח אתר i24NEWS. במסגרת הביקור, הביע אלבוסאידי את רצונו לעלות למסגד אל אקצא בהר הבית בירושלים, ויצר לשם כך קשר עם משרד החוץ הישראלי לתיאום הגעתו. מקורות הבקיאים בנושא אמרו כי במסגרת המשא ומתן, שר החוץ אלי כהן מנסה לקבוע פגישה נדירה עם אלבוסאידי.

עדיין לא ברור אם השר העומני ייפגש עם שר החוץ אלי כהן. המשא ומתן מתקיים כאשר ישראל ממשיכה במאמציה להרחיב את הסכמי אברהם ולנרמל את הקשרים עם מדינות חדשות באזור. לעומאן ולישראל אין יחסים דיפלומטיים רשמיים, אם כי המדינה מוזכרת כמועמדת להצטרף להסכמים, בעקבות איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מרוקו וסודאן.

כזכור שר החוץ הישראלי אלי כהן קיים שיחת טלפון נדירה עם אלבוסאידי, זמן קצר לאחר ההודעה ההיסטורית של סולטנות עומאן כי היא פותחת את המרחב האווירי שלה למטוסים ישראליים.

מקורות אמרו ל- i24NEWS שהשניים דנו אז בעניינים הקשורים לפתיחת השמיים וכן התייחסו למתיחות המוגברת בין ישראל לפלסטינים, לקראת חודש הרמדאן המוסלמי.

מוקדם יותר החודש אמר אלבוסאידי כי ארצו פתוחה לנורמליזציה של הקשרים עם ישראל אך לא על חשבון הפלסטינים, וציין כי הקמת מדינה פלסטינית תהיה תנאי מוקדם לעומאן ליצור קשרים מלאים עם ישראל.

 

 

אלי כהן הסכמי אברהם עומאן הר הבית נורמליזציה רמאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד