כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חוששים מפוטין ונתניהו

עשרות ח"כים מסרבים להתייחס לעיתונאי היהודי שעצור ברוסיה

לפני חג הפסח האחרון נעצר עיתונאי יהודי ברוסיה באשמה מופרכת של ריגול. הרוסים טוענים כי הוא ריגל לטובת ארצות הברית, טענה אותה מכחישים בתוקף בוושינגטון. עשרות ח"כים שהתבקשו להתבטא בנושא ולהתייחס לכך שעיתונאי יהודי עצור באשמה מופרכת, אמרו כי הם מעדיפים שלא להתבטא בנושא בגלל הרגישות מול פוטין. חלקם אמרו כי הם אינם רוצים להכעיס את נתניהו

עשרות ח"כים מסרבים להתייחס לעיתונאי היהודי שעצור ברוסיה
העיתונאי אוון גרשקוביץ צילום: freepik

העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ שסיקר את רוסיה לעיתון 'וול סטריט ג'ורנל' בשנים האחרונות נעצר לפני חג הפסח האחרון ברוסיה על ידי הרשויות בטענה מופרכת של ריגול לטובת ארצות הברית. לאחר מעצרו הרוסים לא אפשרו לו להיפגש עם שגרירת ארצות הברית ברוסיה, ומנעו ממנו דברים המגיעים לו על פי החוק הבינלאומי. בימים אלה הוא עצור עד להמשך הדיון בעניינו, אם יורשע בריגול הוא עלול לקבל עד 20 שנות מאסר.

בחודשים האחרונים פועלים ארגונים יהודיים, ארגונים למען עיתונאים, כולל מכתבים שעליהם חתומים מעל אלף רבנים מרחבי העולם, כולל פוליטיקאים אמריקאים רבים. כולם יחד מפעילים לחץ על רוסיה לשחרר את העיתונאי היהודי שהוריו נמלטו מרוסיה הסובייטית לפני עשרות שנים לארצות הברית, ועכשיו בנם עצור באשמה מופרכת של ריגול.

הוריו ביקורו אותו בשבוע שעבר ברוסיה, בעת דיון בערעור שהגישו עורכי דינו על מעצרו השערורייתי, הרוסים מונעים ממנו כל זכות בסיסית המגיעה לו על פי חוקים בינלאומיים, עיתונאים רבים, פרשנים ואנליסטים פוליטיים, טוענים כי מעצרו הגיע כנקמה על הסיוע שארצות הברית נותנת לאוקראינה במלחמה מול רוסיה.

מאז מעצרו פנינו לעשרות חברי כנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה, וביקשנו מהם התייחסות למעצרו של עיתונאי יהודי ברוסיה על לא עוול בכפו. חברי הכנסת ביקשו מידע לגביו וכל אינפורמציה אפשרית, והבטיחו לבדוק כיצד ניתן לסייע לו. חלקם אמרו כיה הם לא מכירים את המקרה והם יבדקו אותו לעומק, אחרים הבטיחו להוציא מכתב עם פניה לרוסיה לשחרר את העיתונאי היהודי, וחלקם עדיין בודקים את הנושא.

בחודש האחרון חברי הכנסת אמרו כי הם מעדיפים שלא להתבטא בנושא. חלקם אמרו בפירוש "אנחנו לא רוצים להרגיז את פוטין", אחרים אמרו: "אנחנו לא רוצים להרגיז את נתניהו".

אחד מהם אמר כי "להתערב בסיפור יכול לגרום נזק ליהודים ברוסיה". חבר כנסת אחר ציין: "אם אנחנו נוציא מכתב פוטין ישתולל וזה יכול לפגוע בשיתוף פעולה בין ישראל לרוסיה בגבול הסורי". וחלקם אמרו "זה יכול לעשות נזק גדול לישראל אנחנו מעדיפים לא להתערב בעניין".

אוון גרשקוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה נתניהו פוטין וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד