י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עדיין לא מעכלת

אמו של הצעיר שמת בצוללת: "נתתי לו את מושבי במסע המוות"

אמו של הצעיר בן 19 שטבע עם הצוללת טיטאן, סיפרה כי התכוונה לצאת עם המשלחת לראות את ההריסות של הטיטאניק, אך ניצלה ברגע האחרון, לאחר שבנה הלך במקומה ונספה עם אביו כשהצוללת טבעה

אמו של הצעיר שמת בצוללת: "נתתי לו את מושבי במסע המוות"
צוללת צילום: דובר צה"ל

כשהיא עדיין מנסה לעכל את הטרגדיה שפקדה אותה ואת משפחתה בעקבות טביעת הצוללת טיטאן בשבוע שעבר במעמקי האוקיינוס, חשפה כריסטין דאוד, שהיא היתה אמורה להצטרף לבעלה, שחזאדה דאוד, אך ויתרה על המקום לבנה, סולימאן כי הוא מאד רצה לצלול, לבסוף הצוללת טבעה והשניים מתו יחד עם שלושה נוספים.

האם האבלה אישרה כי התכוונה לצאת עם משלחת לראות את ההריסות המפורסמות של הטיטאניק, אך ויתרה ברגע האחרון, כדי שבנה יוכל ללכת במקומה.

בראיון הראשון שלה מאז האסון, היא אמרה שמשפחתה תכננה את הטיול הזה עם צוללת הטיטאן במשך זמן רב, אך הוא נדחה מספר פעמים בשל מגפת הקורונה.

היא גם חשפה שבמקור התכוונה לעלות על הצוללת טיטאן עם בעלה, מכיוון שבנה סולומון היה צעיר מאוד באותה תקופה, כך לפי ה-BBC. עם זאת, מאוחר יותר היא חזרה בה והעניקה את מקומה לבנה, "כי הוא כל כך התרגש ללכת", אמרה.

בנוסף, היא ציינה שהיא "ממש שמחה בשבילם כי שניהם התלהבו מההרפתקה הזו". כשנשאלה מה היא מרגישה כעת, לאחר שבנה תפס את מקומה על הצוללת, האם ההמומה סירבה להגיב.

הנוסעים שמתו הם מנכ"ל חברת הצוללות OceanGate Expeditions סטוקטון ראש. המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג. פול-אנרי נרז'ולה, מומחה צרפתי לספינות שחקר את הטיטאניק וביקר בעומק הים פעמים רבות. וכאמור שני האזרחים הפקיסטניים אב ובנו, שהזאדה וסולימאן דאווד.

זה היה מוות מיידי עבור הצוללנים, שחלקם שילמו 250,000 דולר כל אחד כדי לראות את הספינה טיטאניק המפורסמת ששקועה בקרקעית הים מ-1912.

הצוללת יכולה לקחת חמישה אנשים, הכוללים בדרך כלל נווט, שלושה אורחים ומומחה צוללות. הטיטאניק נמצאת בעומק 3,800 מטר (12,500 רגל) בתחתית האוקיינוס ​​האטלנטי. ההריסות נמצאות במרחק של כ-600 ק"מ מחופי ניופאונדלנד, קנדה.

הטיטאניק הייתה הספינה הגדולה ביותר בתקופתה, היא פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון בריטניה לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים והצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 מתו.

 

צלילה טביעה טיטאניק אוקיינוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד