כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת ביקורו

נתניהו: זאת הסיבה שמעורבות סין במזרח התיכון טובה

ראש הממשלה נתניהו הסביר בשיחות סגורות כי יש יתרון חשוב במעורבות סין במזרח התיכון, מאחר והדבר מחייב את ארה"ב "להישאר באזור". הדברים נאמרו בדיון הסגור בוועדת חוץ וביטחון

נתניהו: זאת הסיבה שמעורבות סין במזרח התיכון טובה
פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר לפני כשבועיים בדיון סגור של ועדת החוץ והביטחון, למה הוא רואה את המעורבות של סין במזרח התיכון כחיובית. נזכיר כי אתמול (שלישי) הודיע נתניהו על כך שיערוך ביקור בסין בעוד כחודש.

על פי הדיווח ב"וואלה", המעורבות ההולכת וגוברת של סין במזרח בתיכון טובה כיוון שהיא מחייבת את ארה"ב להגביר גם כן את מעורבותה באזור.

חידוש היחסים שנחתם לפני מספר חודשים בין סעודיה ואיראן היה תחת חסותה של ממשלת סין, מה שיצר רושם של השפעה סינית הולכת וגוברת במזרח התיכון. צעד זה הדאיג את ארה"ב החוששת ממעורבת יתר של סין, בשל המאבק של עימה.

אתמול דיווחנו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לערוך בקרוב ביקור מדיני בסין. בעקבות המתיחות בין סין לארה"ב, הממשל האמריקני עודכן כבר לפני למעלה מחודש על הביקור הצפוי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם חברי קונגרס אמריקנים ועדכן אותם על כך שהוא הוזמן לביקור בסין.

הביקור המיועד יהיה ביקורו הרביעי של ראש הממשלה נתניהו בסין, והממשל האמריקני עודכן על כך לפני חודש".

עוד נמסר כי, "ראש הממשלה נתניהו הבהיר לחברי הקונגרס ששיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארה״ב וישראל נמצא בשיא של כל הזמנים, והדגיש שארה״ב תמיד תהיה בעלת הברית החיונית של ישראל, שאין לה תחליף".

סין ראש הממשלה נתניהו ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד