י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יוזמה בינלאומית

בשיתוף מיקרוסופט ישראל: פתרון רב לאומי למתקפות כופרה

ראשי מערכי הסייבר של 40 מדינות וארגונים מקדמים שיתוף פעולה בין מדינתי כחלק מיוזמה בינלאומית שמוביל הבית הלבן שמטרתה להתמודד עם מתקפות כופרה שהפכו לתופעה בינלאומית; ישראל ואיחוד האמירויות שמובילות את פלטפורמת השיתוף הטכנולוגי מציגות פתרון טכנולוגי רב לאומי בשיתוף עם מיקרוסופט ישראל

בשיתוף מיקרוסופט ישראל: פתרון רב לאומי למתקפות כופרה
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: freepik

מערכי הסייבר הלאומי של ישראל ואיחוד האמירויות, יחד עם עשרות מערכי הסייבר של מדינות נוספות יוזמים הקמת פלטפורמה עולמית לשיתוף מידע במאבק כנגד האקרים ומלחמות כופרה. המערכת מוקמת בימים אלו באמצעות מיקרוסופט ישראל במסגרת ה-International Counter Ransomware Initiative, יוזמה עולמית בהובלת הבית הלבן שמטרתה להתמודד עם מתקפות כופרה בכל העולם. 

המערכת המתקדמת הוצגה במהלך קבינט הסייבר העולמי שהובילו מיקרוסופט ישראל ומערך הסייבר הלאומי. בקבינט השתתפו כ15 מדינות החברות ביוזמת הCRI, ובכלל זה איחוד האמירויות, ארצות הברית, גרמניה, אנגליה, סינגפור האינטרפול ועוד. את פגישת קבינט הסייבר פתחו ראש מערך הסייבר, גבי פורטנוי ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אלון חיימוביץ' שהרחיב לגבי יכולות בינה מלאכותית בתחום הסייבר. מערך הסייבר הציג את תפיסת הסייבר של ישראל, ונערכה סקירת סייבר גלובאלית על ידי מנהל קבוצת ניתוח איומי הסייבר של מיקרוסופט. במהלך האירוע הוצגה מערכת ה-Crystal Ball.

ה Counter Ransomware Initiative, (CRI), הינה יוזמה בינלאומית שמוביל הבית הלבן שמטרתה להתמודד עם מתקפות כופרה. היוזמה החלה לפעול בסוף 2022 ומונה כ40 מדינות וארגונים, בהן ישראל. המדינות החברות ביוזמה הצהירו על מחויבות משותפת לחיזוק העמידות הבין-לאומית למתקפות כופרה ולחיזוק ההתמודדות הרב לאומית במלחמה בפעילות קבוצות פשיעת סייבר. במסגרת זו הוקמו קבוצות יעודיות לנושאים שונים, וישראל ביחד עם איחוד האמירויות מובילות קבוצה שמטרתה פיתוח והעמדת טכנולוגיה לשיתוף המידע ולפעולה המשותפת בין המדינות תוך שיתוף של המגזר הפרטי.

מערכת ה-Crystal Ball הינה פלטפורמה עננית מתקדמת חובקת מדינות ושותפויות, פרי שיתוף פעולה בין מיקרוסופט ישראל, מערך הסייבר הלאומי הישראלי ומערך הסייבר של איחוד האמירויות. מטרתה לאפשר ניתוח ושיתוף מידע באופן אינטראקטיבי, מהיר, בטוח וקל בין מדינות בנושאי הגנת סייבר: מתחום של ניתוח תקיפות סייבר ועד לבנייה וגיבוש מדיניות סייבר לאומית. המערכת הוקמה בהובלת ישראל ואיחוד האמירויות, ובגלל תפקידה וחשיבותה היא נמצאת בבסיס יוזמת הסייבר הבינלאומית של הבית הלבן.  

לדברי גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי: "אנחנו מתמודדים עם אתגרים משותפים בסייבר. משטח התקיפה מתרחב יחד עם טכנולוגיות חדשות ומוטיבציה גוברת של תוקפים. אנחנו צריכים להתמודד בשותפות עם האתגרים ולהשתמש בידע שנצבר ובטכנולוגיות חדשות לטובת הגנה טובה ומהירה יותר".

אלון חיימוביץ', מנכ"ל מיקרוסופט ישראל אמר: "בעידן של מתקפות מתוחכמות, נדרש מענה משולב ומתוחכם ונדרש לייצר קואליציות. המערכת שהוצגה היום לראשי מערכי הסייבר תעניק למדינות את הכוח, היכולות והידע להילחם במתקפות כופרה ב-Real Time תוך שיתוף פעולה רציף, נוח ואיכותי. אנחנו גאים ביכולות הגנת הסייבר שפיתחה החברה בשנים האחרונות וביכולת שלנו לשתף במודיעין, התראות תוך שילוב עם פלטפורמות לשיתוף פעולה אפקטיבי."

 

דמי כופר תוכנת כופר סייבר מייקרוסופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד