כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בניגוד לבקשת המשטרה

בית המשפט בשוודיה התיר לשרוף קוראן בהפגנה

בית המשפט בשוודיה התיר למפגינים לשרוף קוראן למרות הסערה הבינלאומית. סביר להניח שהאישור יפגע ברצונה של שבדיה להצטרף לנאט"ו מצד טורקיה שזועמת על כך  

בית המשפט בשוודיה התיר לשרוף קוראן בהפגנה
שריפת הקוראן צילום: צילום מסך

בית משפט שוודי אישר לשרוף ספר קוראן הקדוש למוסלמים מחוץ למסגד הראשי בבירה שטוקהולם בימים הקרובים, וזאת בניגוד לבקשת המשטרה, כך דיווחה התקשורת המקומית.

שריפת הספר הדתי האסלאמי אמורה להתרחש במהלך עיד אל-אדחא, אחד הימים הקדושים ביותר בשנה למוסלמים. שריפת הספר מגיעה כאשר שבדיה מנסה לבטל את התנגדותה של טורקיה להצטרפותה לחברות בנאט"ו. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הגיב לשריפת קוראן קודמת בשוודיה, ואמר כי לא יאשר את הצטרפותה לברית.

"הסיכונים וההשלכות הביטחוניות שהרשויות יכולות לראות שקשורות לשריפת קוראן אינן עילה להחלטה לדחות בקשה להתכנסות של שריפת הקוראן", קבע בית המשפט.

זאת לא הפעם הראשונה שפעילי ימין קיצוני רוצים לשרוף קוראן. הם שרפו בעבר קוראן מחוץ לשגרירות טורקיה במדינה. בתגובה, טורקיה ביטלה את ביקורו של שר ההגנה של שבדיה באנקרה, והנשיא ארדואן אמר כי שוודיה לא יכולה להצטרף לנאט"ו.

למרות ההתנגדות המתמשכת מצד טורקיה ושריפת הקוראן החוזרת ונשנית, ראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרסון, עדיין עומד בדעתו ששוודיה תוכל להצטרף לנאט"ו.

 

 

קוראן טורקיה שוודיה נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד