כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כותבים ספר תורה לזכרו

חבריו של הנפטר נפרדים: "היה אדם מאד שמח"

חבריו של הנפטר שמעון ברייער שהתמוטט במטוס מלונדון לניו יורק, סיפרו על החברות ועל טוב ליבו של חברם. החברים מתארגנים כעת  לכתיבת ספר תורה שיהיה לעילוי נשמתו

חבריו של הנפטר נפרדים: "היה אדם מאד שמח"
שמעון ברייאר ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

חברו של שמעון ברייער, צעיר חרדי בן 25 שנפטר לאחר התקף אסתמה בטיסה מלונדון לניו יורק סיפרו על החבר "השמח תמיד והרוקד". שמעון ברייער ז"ל מחסידות בעלזא בלונדון, נפטר ביום שני האחרון בדרכו לניו יורק. עכשיו החברים כותבים ספר תורה לעילוי נשמתו.

חברו שלום האנשטטר, חברו מילדות שלמד איתו יחד במוסדות בעלזא בסטמפורד היל, שוחח איתו בטלפון שעות ספורות לפני מותו.

האנשטטר סיפר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle: "שמעון התקשר אליי לשאול אם אני יכול לקחת אותו לשדה התעופה, אמרתי שאני רוצה, אבל הזמן לא טוב לי. אז במקום זאת, קיימנו שיחה רגילה במשך חמש דקות, והוא סיפר לי על הנסיעה שלו לאמריקה. הוא נסע לניו יורק להתנדב במחנה לאנשים עם תסמונת דאון. הוא אמר שהוא מאוד מאוד נרגש".

"אם הייתי יודע שזו תהיה הפעם האחרונה שאדבר עם חבר שלי, הייתי נשאר בטלפון. אני עדיין מאוד בהלם, הוא באמת היה בחור טוב".

ברייער סבל מהתקף אסטמה על טיסת בריטיש איירווייס, ועל פי ההערכות הוא הפיל את המשאף שלו בבהלה, והתמוטט מחוסר הכרה זמן קצר לאחר מכן. אנשי הצוות ניסו לבצע החייאה, מבלי לדעת שדרכי הנשימה שלו סגורות.

"ראיתי את החדשות כשהתעוררתי בסביבות שמונה בבוקר ביום שני", אמר האנשטטר. "הדבר הראשון שעשיתי היה הודעה לחברים שלי. הם עוד לא ידעו. כולם פשוט היו בהלם, בהלם לגמרי. יש לי חבר שקוראים לו תולי זינגר. אני, הוא ושמעון היינו חברים טובים מאוד. היינו הרבה ביחד ואהבנו לשיר. כשסיפרתי לטולי את החדשות, הוא אמר לי שהוא לא מאמין. כששאלתי למה, הוא אמר, כי הוא חלם רגע לפני שהוא התעורר, ששלושתנו שרים ביחד".

שלום האנשטטר אמר שאביו של שמעון איבד ילד נוסף לפני 26 שנים בגלל מצב רפואי: "עכשיו הוא איבד את השני שלו", אמר.

שלום אמר עוד: "שמעון תמיד היה שמח, רקד וחייך. הוא באמת היה בחור טוב, כל מה שהוא אמר ועשה בא מטוב ליבו".

חבריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי שמעון ברייער היה אדם מאד שמח כמו "ספר תורה חי", אז עכשיו חבריו התגייסו להקדיש ספר תורה לעילוי נשמתו.

לונדון תסמונת דאון ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד