כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מגמה מדאיגה

העיתון הכלכלי הנחשב :"מדינות המערב צריכות להחרים את מוצרי ההתנחלויות"

במאמר מערכת קורא העיתון הכלכלי למדינות המערב לחדול מגינויים רפים ולפעול נגד ישראל בשל רצף האירועים האלימים שהתרחשו בשבוע שעבר ביהודה ושומרון

העיתון הכלכלי הנחשב :"מדינות המערב צריכות להחרים את מוצרי ההתנחלויות"

העיתון הכלכלי הנחשב 'פייננשל טיימס' פרסם אמש מאמר מערכת בו הוא עומד על כך שממשלת נתניהו הנוכחית מרחיבה את ההתנחלויות ואמר כי מדינות המערב חייבות להפסק עם הגינויים ולצאת בנקיטת צעדים משמעותיים.

במאמר הוא כותב כי "ארצות הברית הודיעה כי היא מתנגדת לצעדים חד-צדדיים של ישראל להרחבת ההתנחלויות שפוגעים ביכולת להגיע לפתרון שתי המדינות. בהתחשב בחומרה של מה שמתרחש בשטח, וושינגטון ובירות אירופיות אחרות שמתנגדות להתנחלויות ותומכות בפתרון שתי המדינות – צריכות לנקוט בקו קשוח יותר. יש לאיים באיסור יבוא של מוצרים מההתנחלויות, ולהבהיר שישויות בשטחים הכבושים לא יהיו חלק מישראל".

עוד כתבו "עמדה נוקשה כלפי הממשלה הקיצונית של נתניהו חשובה לא רק כדי לצמצם את האלימות בגדה המערבית ולהציל את מה שאפשר מתהליך השלום, אלא גם כדי לשלוח מסר רחב יותר. למרות שיש הבדלים ברורים בין שני המצבים, פלסטינים ומוסלמים ברחבי המזרח התיכון מציינים כי בשעה שהמערב מתנגד בבירור לכיבוש הרוסי באוקראינה, הוא הגיב בצורה שקטה במשך זמן רב לסיפוח הזוחל של ישראל בגדה".

בסוף המאמר מבצע העיתון השוואה מדאיגה וכותב "אם ארצות הברית ואירופה רוצות שמדינות ברחבי העולם יצטרפו לגינוי שלהן כלפי מוסקבה, הן צריכות להימנע מצביעות ולא להיכשל בגינוי התנהגות דומה מצד בת-ברית מסורתית שלהן".

ההשוואה הזו מטרידה בעיקר את מכתיבי המדיניות בישראל הרואים כיצד ישראל מושוות יותר ויותר לרוסיה שפלשה לאוקראינה ומאז נמצאת בבידוד מדיני וכלכלי חריף.

התנחלות מאמר חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד